Filmová recenze: Fakjů pane učiteli 3

By 19:28

Když před čtyřmi lety přišla do českých kin nová německá komenide Fakjů pane učiteli, byla jsem nadšená. Odlehčená komedie pro mladé s charakteristickým německým humorem, který mám já moc ráda. Je to z toho důvodu, že na Německo a jeho mladé studenty mám spoustu vzpomínek a jejich humor byl něco, co mi ty dva týdny v malém německém městečku zpříjemňovaly. A tak nebylo náhodou, že první díl mě opravdu nadchl. Po pěti letech je tady už třetí díl z této série, a po mém úvodu by každý mohl očekávat slova chvály. Těch se ale nedočkáte. Doufám totiž, že o další pokračování se už německý režisér s tureckými kořeny Bora Dagketi pokoušet nebude.

Třída Zekiho Müllera to na střední škole Götheho gymnázium s jeho pomocí dotáhla až k maturitě. Mohlo by se zdát, že maturita už bude poslední krůček k dospělosti, v téhle třídě to však neplatí. Mezi Zekim a jeho svěřenci opět nastane nepřítelská atmosféra a tenhle učitel by to už s nima vzdal, nebýt výhrůžky, že půjde opět do vězení.

Podle mě je tenhle díl skvělou ukázkou toho, jak se někdo snaží z úspěšného díla vyrýžovat co nejvíc a ve výsledku se to přitom vůbec nepovede. Tomuhle dílu schází totiž všechno, čím se jednička, potažmo i dvojka tak proslavila. Vtip, energie, nápad. Místo toho se ve 120 minutách dočkáme nudné, místy až nesmyslné zápletky, kde se plácá páte přes deváté a suchých pokusů o vtip. Netvrdím, že žádné vtípky nefungovaly, tak to není. U pár scén, například té s virtuálním sexem, jsem se opravdu nahlas a upřímně smála, nicméně takových scén bylo jen minimum.

Co filmu navíc také uškodilo, je absence herečky Karoline Herfurth, neboli Lisi Schnabelstedt. Učitelka a kolegyně Zekiho, později už jeho partnerka byla nepostradatelným článkem v téhle skupině střeštěných lidí, a to, že ve třetím díle neúčinkovala, se na tom prostě promítlo.

Herecké výkony všech bych ale chtěla vyzdvihnout, jelikož svých rolí se ujali opět perfektně. Nejvíce se mi líbil Max von der Groeben, který se své role nevinného, ale přitom zvrhlého, dejme tomu blbečka zhostil neuvěřitelným způsobem a ostatní za ním nezůstali vůbec pozadu.

Je mi upřímně líto, že potenciál této série režisér nedotáhl až dokonce. Někdy se ale má končit v tom nejlepším, a on se měl zřejmě držet tohoto pravidla a po prvním, maximálně druhém díle to zabalit. To se nestalo a mně tak nebývá nic jiného, než s mírnou lítostí dát 2 hvězdičky. Na první dva díly se vždy ráda podívám, po třetím části už však asi nesáhnu.

**

zdroj fotky: etelka.cz