Filmová recenze: Hurvínek a kouzelné muzeum

By 21:24

Pro mě, jakožto velkého milovníka Hurvínka, bylo nezbytné jít co nejdřív do kina na animovaný film Hurvínek a kouzelné muzeum. A to i navzdory tomu, že je mi 19 let. Sice jsem v kině lehce zvyšovala věkový průměr, mně to ale nevadilo. Nový Hurvínek. Konečně. V mládí jsem hltala všechny kazety s jeho příběhy, mám i loutky, knížky a nevím co všechno. A tak jsem si koupila lístek, popcorn a za lehce udivených pohledů zaměstnanců jsem vstoupila do sálu.

Upřímně řečeno, nevěděla jsem, co od filmu očekávat, jelikož to bylo zcela něco jiného. Jako malá jsem si pouštěla kazety, kde jsem si Hurvínka, Spejbla a spol vždy jen představovala. V divadle to zase byly loutky. A najednou film. Žádné provázky, žádné trhavé pohyby, žádné strnuté obličeje v jedné póze. A taky kouzla a čáry. Víte, ono když se tak zamyslíte nad dobrodružstvími tohoto malého rošťáka, většinou to byly příběhy, kde žádné nadpřirozeno nebo kouzla nebyli. A právě kvůli tady tomuto jsem byla ze začátku z filmu rozpačitá.

Dějové linie je velice jednoduchá a myslím, že všem je už od začátku jasné, že dobro zvítězí nad zlem. A upřímně řečeno, já opravdu moc nechápu, co na tomhle filmu trvalo nějakých 7 nebo 8 let. Jako jasně, co se týče grafiky, hlasů a tak dále, je film zpracován skvěle. Ale kdyby režisér sáhl po nějakém víc „obyčejnějším“ tématu, možná by udělal líp. Zanechal by takový typický „Hurvínovský ráz“. Pro mě tam bylo nějak málo rošťáren a vtipných situací. Je ale dost možné, že v dnešní době děti ve filmech víc akce a nějaká ta kouzla prostě potřebují.

Co ale oceňuji, je ta myšlenka vztahu mezi otcem a synem, v tomhle případě mezi Spejblem a Hurvínkem. Jde o to si uvědomit, že někdy i rodiče svým dětem křivdí a že i děti se kolikrát nechovají tak jak by měli. Hlavním hrdinům tohoto filmu jejich dobrodružství otevře oči a tohle všechno si nakonec uvědomí. Nejsem si však jistá, jestli si malé děti této myšlenky ve filmu všimnou.

Dlouho jsem přemýšlela nad tím, jak film ohodnotit. Vím, že je určen pro mladší věkovou kategorii a proto od něho nemůžeme očekávat složité příběhy, ale tak nějak jsem čekala trochu víc. I tak se mi ale film líbil, i když je dost možné, že z nostalgických důvodů. Nakonec dávám 3 hvězdičky a hodnotím tak, že neurazí, ale ve většině případech ani nenadchne.