Recenze: Forrest Gump

By 19:58


Tuto knížku jsem si chtěla přečíst už dlouho. Neměla jsem ji ale doma a když jsem přemýšlela nad její koupí, tak jsem nakonec dala přednost nějakému jinému titulu. Nedávno jsem však navštívila Levné knihy a když jsem tam Forresta Gumpa viděla, neváhala jsem.

Vlastně jsem ani nevěděla, co mám od knížky čekat - neměla jsem tušení o čem je. Věděla jsem jen, že film je super a všichni ho chválili a tím pádem jsem si nějak vydedukovala, že i knižní zpracování bude super. Ale to jsem se mýlila. Kniha je pro mě zklamání a jsem ráda, že jsem si ji koupila v těch Levných knihách, jinak bych totiž utracených peněz litovala.

Příběh se odehrává v reálném světě, kde Forrest Gump zažívá samá neuvěřitelná dobrodružství. Na to, že knížka není až tak tlustá, toho s hlavním hrdinou zažijeme hodně a prožijeme s ním téměř půlku jeho života. Od mládí, kdy hrával fotbal se přes válku, výlet do vesmíru, pobyt v džungli, šachový turnaj a tak dále dostaneme až do dob, kdy je Forrest bohatý podnikatel.

Forrest v knížce vystupuje jako idiot. Já nevím, ale já si jako idiota představuji někoho jiného. Rozhodně ne člověka, který sem tam udělá nějakou kravinu a většinu času se prostě na to, že je údajně idiot jen vymlouvá.

Upřímně mě kniha moc nebavila. Je to jakýsi koloběh neuvěřitelných událostí, které by se určitě žádnému smrtelníkovi nikdy nestaly a pokaždé to probíhá stejně. Forrestovi někdo něco nakuká, on si řekne že je idiot a měl by poslouchat. Dostane se do problémů a o všechno přijde. Následuje pasáž kdy od problémů utíká jinam, kde mu opět někdo další přijde nakukat něco jiného. Je to strašně předvídatelné a po čase to začne nudit.

Co mě nejvíce při čtení rušilo, byla absence čárek ve větách. Při dlouhém souvětí jsem se místy i ztrácela. Sice jsem si až do teď myslela, že čárky toho až tolik neovlivní, ale ovlivní, to mi věřte. Někomu možná můžou překážet i slangová slova, s těma jsem ale problém neměla.

Abych nebyla úplně kritická, tak bych knížce dala plus za to, že se autor snaží o něco nového a námět knihy je celkem zajímavý a originální, jen si myslím, že se mu ho nepovedlo úplně prodat. Místy jsem se i zasmála, ale žádné křeče od smíchu nečekejte.

Knihu hodnotím jako průměrnou a proto jí také dávám 2,5 hvězdiček. Po druhém dílu určitě nesáhnu a pokud bych měla knihu někomu doporučit, tak spíše mladším ročníkům.


You Might Also Like

1 komentářů

  1. Pěkná recenze. :) Přiznám se, že jsem ani nevěděla, že má Forrest gump knižní předlohu. Každopádně po tvé recenzi se do knížky asi ani pouštět nebudu.

    OdpovědětVymazat