Recenze: Pýcha a předsudek

By 13:44


Tahle kniha mi doma na poličce ležela už nějakou dobu. Hodně dlouhou dobu, třeba 3 roky. Nevím, proč jsem po ní nesáhla už dříve – jestli jsem se bála toho, že to je klasika a nebude mě bavit nebo mě odrazovala její tloušťka. Fakt netuším. Nicméně teď nadešel její čas. Já jsem ani neplánovala ji číst, prostě jsem si ji spontánně vzala a začala. Říkala jsem si, že ji stejně po pár stránkách určitě vrátím zpět na poličku, že mě to bavit nebude, naprostý opak byl ale pravdou. Přečetla jsem ji skoro jedním dechem a na poslední stránce proklínala autorku, proč tu knihu napsala tak krátkou (smile).

Obsah této knihy jsem téměř neznala. Věděla jsem o Elizabeth a panu Darcym, nicméně žádné detaily. Myslím si, že to bylo jenom plus, když jsem nevěděla co čekat a přispělo to taky tomu, že mě kniha tak bavila. A proto ani tady toho z obsahu moc neprozradím.

Příběh se odehrává v Anglii. Elizabeth pochází z poměrně velké rodiny – má 4 sestry a jedinou starostí jejich matky je najít jim všem bohaté ženichy. Není to ale jednoduché jak se zdá a matka si nejednou povzdychne, že se její dcery snad nikdy neprovdají.

Kniha mě chytla hned po první stránce a já se od ní nemohla odtrhnout. Není to žádný nudný romantický příběh, a i když se děj odehrává v průběhu celého roku, autorka vás vždycky s něčím překvapí a vy nechápete, co jste to zrovna přečetli, co se to zrovna stalo.

Najdeme zde také plno popisů prostředí Anglie té doby. Já osobně žádné dlouhé popisy v knížkách nepreferuji, ale tady mi to vůbec nevadilo. Vlastně bych nejraději vynalezla stroj času a okamžitě se do té doby letěla podívat.

Jak jsem už zmiňovala, kniha je celkem tlustá, má kolem 400, ale čte se moc dobře a stránky vám rychle utíkají. Občas se pozastavíte nad nějakou formulací, která není zrovna obvyklá, avšak i to přispívá k obrazu té doby.

Když jsem Pýchu a předsudek dočetla, ještě několik dní jsem nad příběhem přemýšlela. Nad Elizabeth, nad Darcym, nad tím proč jednali tak jak jednali, nad Anglií v té době,… Podle mého je tohle přesně to, co by v nás každá dobrá kniha měla vyvolat. Měli bychom se nad ní zamyslet, přemýšlet o příběhu atd.



Já osobně nemám knize co vytknout a proto jí dávám plný počet hvězdiček. A doufám, že co nevidět sáhnu po dalším autorčiném dílu. Mám v plánu přečíst Rozum a cit.

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Jsem ráda, že se líbila, pro mě je to moje nejoblíbenější. :) Jen si dovolím poupravit - nejedná se o viktoriánskou Anglii, ale mladší dobu regentskou. Ženy tehdy nosily specifický druh módy, viktoriánská je třeba Jane Eyreová. Tu mimochodem doporučuji úplně stejně vehementně, obě bych mohla číst kdykoliv a kdekoliv! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nebyla jsem si tím jistá, tak děkuji, že si mě opravila :) a díky za tip, Jane Eyre si chci taky přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taková klasika a já ji pořád nečetla :/

    OdpovědětVymazat