Recenze: Znamení Athény

By 21:40

Název: Bohové Olympu - Znamení Athény
Autor: Rick Riordan
Datum vydání: 2013
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 528
Česká anotace: Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...



Když jsem knihu začala číst, tak jsem vůbec neměla ponětí o tom, co mě čeká. Bylo mi jasné, že se toho v knize odehraje opravdu hodně, neboť má okolo 530 stran. Také jsem věděla, co za hlavní postavy se v knize objeví a také, že budou vyprávět všichni, což je na knize nejlepší. Vidět události pokaždé z jiného pohledu, z jiného proudu myšlenek. Ale o znamení Athény jsem neměla ani ponětí. Jenom nad názvem jsem přemýšlela šíleně dlouhou dobu a přemítala jsem, co se bude tentokrát řešit.

Při setkání bohů z Tábora polokrevných a Tábora Jupiter dojde k nepříjemnému narušení a sedm polobohů - Percy, Annabeth, Jason, Piper, Frank, Hazel a Leo - se musí chtě nechtě vydat na dobrodružnou cestu plnou nástrah a nenávisti, aby zachránili nás, nebohé a nevědomé lidi.

Těchto sedm je to nejlepší, co mě kdy mohlo potkat. Jsou zábavní, ale hlavně vtipní. Ty jejich vtipy a kousavé poznámky nejde přejít jenom bez povšimnutí. Těchto sedm vyvolených nejde nemít rád, protože se vás získají jenom tím, jak mluví. A když už jsme u toho mluvení, tak jsem si velice oblíbila Piper. Tu její čaromluvu bych potřebovala, jedna velká výhoda do kapsy a ani bych se nemusela snažit.

Ale i ostatní jsou úžasní. Ty jejich nápady. Člověk by si myslel, že by toto nemohl nikdo vymyslet a taky, že by to nemohlo nikdy vyjít, ale ono to jde. Nad vším takovým jenom kroutím nevěřícně hlavou a přemýšlím kdy přijde něco podobného, protože to je bezva!!!

Kniha, která vás pohltí a u které se nedokážete nudit. V knize je něco, co v sérii o Percy Jacksonovi moc nenajdete. Jsou to vztahy mezi polobohy. Do teď to byly jenom děti, které si užívali dobrodružství a nic jiného je nenapadlo. Pouze tato malá drobnost může vytvořil velký rozdíl mezi knihami.

Líbí se mi, že postavy nezůstávají pouze na jedné úrovni, ale mění se, dokážou uznat své chyby a také se je pokouší napravit, či se z nich poučit. Toto na postavách z této série obdivuji ze všeho nejvíce.

Konec knihy bylo jedno velké boom... Ještě teď tomu nedokážu uvěřit. To. Jsem. Vůbec. Nečekala... Proč? Teď se nemůžu dočkat dalšího dílu, protože potřebuju, aby se to všechno urovnalo, a to jinak bez dalšího dílu půjde těžko. Hezky to vymyslel Rick, jen co je třeba. Ale ano, i tak bych dala knize 4,5 hvězdičky, i kdyby tam nebyl ten konec.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Ahoj chtěla bych tě poprosit o shlédnutí mého nového knižního blogu, založila jsem ho před několika týdny. Budu moc ráda za jakýkoliv zanechaný vzkaz ve zprávách - vlastní názor, připomínky, zhodnocení ... Předem moc děkuji :) http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat