Recenze: Inheritance

By 21:32

Název: Odkaz Dračích Jezdců - Inheritance
Autor: Christopher Paolini
Rok vydání: 2012
Počet stran: 672
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Není tomu tak dávno, co byl Dračí jezdec Eragon obyčejným chudým farmářským chlapcem a jeho dračice Safira pouhým modrým kamenem v lese. Nyní právě na nich závisí osud celé civilizace!
Dlouhé měsíce výcviku a bojů přinesly mnohá vítězství a naději, ale také srdcervoucí ztrátu. A ta nejtěžší bitva je přitom teprve čeká: musí se postavit samotnému Galbatorixovi. Aby zvítězili, potřebují být neskutečně silní a odvážní. Pokud to nedokážou oni, neporazí Galbatorixe nikdo. Druhá šance neexistuje.
Jezdec a jeho drak došli dál, než se odvážil kdokoli jiný. Ale podaří se jim porazit samotného krále zla a obnovit v Alagaësii spravedlnost? A pokud ano, co budou muset obětovat?
Dlouho očekávaný čtvrtý díl světového bestselleru Odkaz Dračích jezdců!



Na začátku byl Eragon... Na konci je Inheritance.
Přesně tak. Na začátku byla kniha... Na konci je bychle. I tak se dá popsat trnitá cesta Eragona a jeho draka Šmaka, teda dračice jménem Safira.

Bylo úžasné pozorovat přes celou sérii Eragona jak se z farmářského chlapce vyvíjí a mění se v někoho úplně jiného, v bojovníka, který bojuje za dobro. A samozřejmě nemůžu zapomenout ani na Rorana. Ten se také hodně změnil. A Safira je ten nejúžasnější drak na celém světě.

Na začátku knihy jsme vtaženi do víru bitvy. Plno akce, zvratů a všeho nás zasahuje po celou dobu čtení knihy. Většina nejasností a záhad z předchozích dílů jsou vcelku dobře vysvětleny, žeby proto byla ta kniha tak tlustá a těžká? Kdo hledá, najde a díkybohu za vysvětlivky starověkého jazyka, ostatních jazyků a přehledu postav, bez něj bych byla nejspíše ztracena.

Ano, i v této knize se objevují zdlouhavé popisky, ale už jsem si na ně tak nějak s celou serií zvykla a teď si knihu nedokážu představit bez nich. Toto je něco, co patří k autorovi a já děkuju Christophrovi, že dokázal vykreslit cokoliv do dokonalých podrobností, jako něco, co by se hodilo do filmu, že?

Tato obálka knihy se mi líbí z celé tetralogie nejvíce. Nejen proto, že je zelená, ale také proto, že se na mě dívá drak, který svým pohledem říká: "Já vím, co máš v plánu, mě neoblafneš. Chceš pomoct?" Tento vědoucí pohled mě dostává. A já říkám: Atra du evarínya ono varda. Jako vážně.

Je mi líto, že tato úžasná série končí. Vím, že není dokonalá, ale má něco do sebe a to samé můžu tvrdit i o tomto díle. Knize dávám 4,5 hvězdičky. Doufám, že si knihy budu moc ještě někdy přečíst a zavzpomínat na Eragona a jeho příběh.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

You Might Also Like

0 komentářů