Recenze: Rozhodující bitva

By 21:18



Název: Kronika Cartera Kanea 3 - Rozhodující bitva
Autor: Rick Riordan
Rok vydání: 2013/03
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…
Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.
Závěrečný díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida a Hněv bohů.

http://4.bp.blogspot.com/-hN8prBwWCtE/UhUgSb5S1TI/AAAAAAAADu0/c3ay1RCDv8c/s1600/PicMonkey+Collageplp.jpg
Poslední díl úžasné trilogie Kroniky Cartera Kanea od autora Ricka Riordana, který je známý svou sérií o Percym Jacksonovi a olympských bozích.

Přichází rozhodující bitva, která buď pohltí celý svět chaosem, nebo se vrátí zpět do normálu. Všechno je jenom na Carterovi a Sadie, aby zajistili světu tu nejlepší budoucnost a zničili chaos a Apopa na co nejdelší dobu. Bohužel je tu jenom jeden menší problém - na celou přípravu a akci mají jenom tři dny a to nemluvíme o dalších problémech, které se na ně navalí.

Líbí se mi, jak se střídají pohledy Cartera a Sadie, ale ještě více se mi líbí, jak se u toho pošťuchují a dělají si ze sebe legraci. Jak už jsem psala v předchozích recenzích, hodně se mi líbí, jak je kniha napsaná. Ty nahrávky mě asi nikdy neomrzí.

Riordanův styl psaní mi dokonale vyhovuje. Čte se lehce, popisy jsou stručné a já necítím při čtení žádné přemáhání. Teprve teď jsem si všimla, že u Riordana je typická blonďatá barva vlasů u dívek, takže je vidět, jak jsem všímavá.

Díky této sérii jsem si zapamatovala většinu egyptských bohů, což se hodí nejen do dějepisu, ale i do křížovek. Taky si ještě pamatuju pár kouzel, které často používali. Takže když budete někdo chtít zachránit svět od chaosu stačí říct maat.

Taky je super, že na konci všech knih je slovníček pojmů, kdybyste náhodou zapomněli, co znamenají. Také jsou tam vypsaní egyptští bohové, kteří se v knize vyskytovali a ještě jsou tam i úžasné hieroglyfy.

Na závěr musím vzpomenout na závěr. Říct, že mě kniha dojala, by asi byla lež, ale zároveň i pravda. Svým způsobem byl závěr knihy po tom všem co spolu Sadie, Carter a jejich kamarádi zažili docela šok. Škoda, že Riordan nechystá pokračování z Egypta...

 Je škoda, že tato série má jenom tři díly, neboť humor Sadie a Cartera a jejich hádky bych mohla číst donekonečna a nikdy by mě neomrzel. Tomuto závěrečnému dílu dávám 4,5 hvězdiček, protože je to úžasné vyvrcholení této série o egyptských bozích. Lidi, napadlo někoho natočit film? Já jsem určitě pro!, kdyby to někoho zajímalo.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

You Might Also Like

0 komentářů