Recenze: Setkání s duchem

By 8:21

Název: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem
Autor: Stacey Kade
Počet stran: 216
Česká anotace: Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Být mrtvá a zaseknutá mezi nebem a peklem, není žádná sranda a na vlastní kůži to poznala i krásná roztleskávačka Alona Cardová, kterou přímo „převálcoval“ autobus. Od té doby prochází po střední škole jako duch. Vidět, jak ji její přátelé po celou dobu lhali jí celou tuto věc moc nezlepší překonat. Jediný kdo ji vidí a slyší je její spolužák Will Killian. Kluk, se kterým by za jiných okolností nepromluvila ani slovo. Dokáže se jí pomocí Willa dostat věcného klidu?

Alona je "královna ročníku" střední školy. Will je podivín, který nemá skoro žádné kamarády a neustále poslouchá svůj iPod. Tihle dva jsou velmi dobrým příkladem přísloví "Protiklady se přitahují" - Myslím, že to není žádné překvapení, ale všem musí být už od začátku jasné, jak to mezi nimi bude! A oni dva spolu? Musím říct, každý si ji zamiluje, protože jejich hašteření a myšlenky...ty rozhodně stojí za to!
Ze začátku neměli oba dva celkově zajímavý charakter, později se to však zlepšilo. Alona byla jen obyčejná pomstychtivá, namyšlená, bezcitná mrcha a jak se ukázalo, měla jen falešná přátelství. Pod maskou dokonalého a bezstarostného života skrývala také chyby a fakt, že doma to neměla s alkoholičkou matkou jednoduché. Při čtení vám ale postupně dochází, že ona je vlastně obyčejná fajn holka a já osobně jsem si ji velice oblíbila. Dokázala mě svými hláškami rozesmát a zpříjemnit tak dané situace.

Už podle obálky vám musí být jisté, že tahle kniha je skvělá odchovka na léto. Byla jsem opravdu nadšená, že nakladatelství se rozhodlo ponechat originální obálku, jelikož se mi velmi líbí. Je jednoduchá, ale jsou tam použity příjemné a veselé barvičky. Některé knihy si v pevné vazbě zkrátka nedovedu představit a příkladem je i tenhle fantasy román.

Duchové. Číst o nich byla pro mne novinka. Nikdy jsem tenhle námět nevyhledávala, ale nyní jsem opravdu ráda, že jsem tuhle duchařinu přečetla.  Upírů, vlkodlaků a čarodějů, je už ve světě knih mnoho a já znám jen málo děl, které se zabývají tímto druhem nadpřirozených bytostí. Možná je na čase to změnit!

Kniha vás příliš nenadchne, ale ani neurazí. Pokud se rozhodnete, že si ji pořídíte domů, tak vám zaručuji, že neuděláte chybu! Při čtení si dobře odpočinete, upřímně se zasmějete a odreagujete od všech vašich starostí.

Autorka se do akce příliš nežene a raději nechává v průběhu knihy příjemnou atmosféru. Všechno plyne pomalu, ale mě se to líbí. Měli jsme tak možnost lépe zpozorovat změny v chování Alony i Willa, tomu nám také napomáhá vyprávění v příběhu z obou pohledů.

Závěrem vám tu musím napsat, že se neuvěřitelně moc těším na další díl a jsem velmi zvědavá, jak to všechno bude pokračovat. Mimochodem další díly mají také skvělé obálky. Mé hodnocení bude velmi pozitivní a já téhle útlé knížečce uděluji 3,5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!