Recenze: Nebezpečný kontrakt

By 8:00

Název: Nebezpečná kontrakt
Autor: Brett Hoffmann
Počet stran: 400
Česká anotace: Konzultantka z Wall Street Stella Sartori provádí rutinní kontrolu obchodní společnosti. Neunikne jí však poznámka, která vede k jednomu archivovanému kontraktu. Během několika málo hodin je jasné, že nejde o jen tak ledajakou smlouvu a Stella se ocitá ve smrtelném nebezpečí. Někdo ji pronásleduje, musí okamžitě zmizet.
Její kolega Jack Rogers, který má minimalizovat škody u klienta, z poznámek pochopí, že Stellu musí najít první on. Podaří se jim spojit síly a dokázat čtyřicet let starý případ korupce a vražd? Jaká tajemství skrývá smlouva z minulosti? Dávají se na útěk před něčím, co je může oba zničit...

Společnost Sutton Brothers vyšle profesionálku Stellu Sartori, aby provedla se svým týmem obvyklou kontrolu ve společnosti velmi vlivného muže, Daniela Crosse. Stella se bohužel dostane k listině, kterou nikdy nikdo neměl spatřit. Díky složce s kontraktem a záhadnou básní Tajemství Panny, by mohla odhalit nebezpečné tajemství, které má zůstat skryto. Stella se vydává na zběsilý útěk.
Její šéf Frank požádá Jacka Rogerse, aby se vydal do společnosti a vypátral, kam se Stella mohla skrýt. Jde o velice důležitou věc, a proto by se měla vyřešit co nejdříve. Nyní je jen na Jackovi, jak se zachová a na čí stranu se postaví. Jak se k dané situaci postaví?

Po přečtení Závodu se smrtí mi bylo i hned jasné, že se pustím i do další knihy od Bretta. Jeho styl psaní mě zaujal a dokázal skvěle vytvořit atmosféru strachu, nebezpečí, přátelství i lásky. Jakmile mi dorazili domů recenzní výtisky od Fragmentu, pustila jsem se nejprve do četní knihy Setkání s duchem a Nebezpečný kontrakt jsem půjčila mamce, která se na tuhle knihu těšila stejně tak, jako já. Při čtení jsme narazili na zajímavou informaci. Děj nám nedával smysl, protože Jack a Stella se skoro neznají, a tak jsem začala pátrat. Na webových stránkách autora jsem objevila, že Nebezpečný kontrakt byl vydán o dva roky dříve než Závod se smrtí, tudíž se jedná o první díl. Opravdu mě tahle informace překvapila a nechápu, proč to u nás nakladatelství tak popletlo. I když na sebe díly nenavazují, čtenář je na začátku trochu zmatený a také už předem ví, že našim hlavním hrdinům se nic nestane a všechno přežijí. Je to škoda, protože tak by jsme si o mnohem více knihu užili.

Tohle není příběh Stelly, ani Jacka. Je to příběh Cambella Reevse, který chtěl ukázat světu pravdu a zároveň ochránit svou rodinu. Jeho postava oplývá tajemstvím a zkrátka, knize to dodá tu jiskru.
V postavách si najde každý svého oblíbence. Na své si přijdou jak ženy, tak i muži. Stella i Jack jsou jednoznačně podle popisu velicí fešáci. Frank byl už od začátku falešně přátelský a jeho chování bylo divné. Já jsem věděla, že on má také v příběhu jistou roli, ale nechci spoilerovat, takže tady to raději ukončím. Daniel Cross si myslel, že je vlivný muž, který může všechno a klidně chodil i pře mrtvoly. Šlo mu jen o jedno. Peníze, bohatství a moc.

Tenhle díl se mi líbil mnohem více. Vůbec jsem se nemohla od knihy odtrhnout. Bylo to zkrátka skvělé a v každé chvíli se něco dělo. Na konci jsem zapomněla dýchat a ještě dlouho potom jsem musela popadat dech. Byla to jízda plná nebezpečí a napětí. 400 stran jsem měla přelouskané za chvíli a sama jsem se divila, že mi čtení tak utíkalo. Možná tomu dopomohl námět knihy a také styl psaní. Mafie mi zkrátka k tomuhle žánru sedí. Autor se také nebál použít vulgárnější slova.

Opět jsem navštívili několik prostředí. Vyměnili jsme Formuli 1 na Maltě za slunečné pláže Havaje. Zajeli jsem si také do několik velkoměst. Rušné prostředí ulic nás uvítalo v New Yorku. Nezapomeňme také na San Francisko! Musím ještě zmínit, že autor do knihy vložil skutečné události. Loď Queen Mary, která dodnes stojí v jednom přístavu jako hotel a atentát na amerického prezidenta Kennedyho.

Kniha byla výborná. Byla bych opravdu ráda, kdyby autor napsal i další díly, protože já osobně bych si je s chutí přečetla! Také mi přijde, že je tady ještě pár nevyřešených věcí. Jak jistě tušíte, mé hodnocení bude velice pozitivní a já jí uděluji 4 hvězdičky.

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Fragment!