Recenze: Templářská relikvie

By 14:20


Název: Templářská relikvie
Autor: Palov Chloe
Rok vydání: 2012
Počet stran: 432
Nakladatelství: Metafora
Česká anotace: Když je příslušník speciálních sil Finn McGuire vyslán do Sýrie, zjistí, že je polapen v síti smrtelného nebezpečí. Medailon, který tam objevil, skrývá plán, jenž by mohl vést k nejhledanější relikvii světa, svatému grálu. Cestou na schůzku s mužem, který chce medailon za každou cenu získat, se k němu (ne tak docela dobrovolně) přidá antropoložka Kate a později i její přítel Caedmon, odborník na templáře. A brzy je jim všem v patách smrt. Ve hře jsou totiž mnohem strašlivější a fantastičtější věci, než si kdokoli dokáže představit. Potomci někdejších příslušníků SS, skupina zvaná Sedmička, se nezastaví před ničím, aby získala svatý grál a doslova přepsala historii. V sázce je mnoho a jde o život. O miliony životů…
                                              


Voják Finn McGuire na misi v Sýrii nalezne záhadný zlatý medailon spíše známý pod názvem Svatý grál. Netušíc, co za vzácnost to vlastně vzal, vydává se na cestu nebezpečí, lží a podrazů. Finn obviněný ze dvou vražd svých přátel cestuje napříč světem, aby dosáhl spravedlnosti. Během jeho cesty se k němu nedobrovolně přidává antropoložka Kate. Začíná závod s časem. Jak to všechno dopadne? To si budete muset zjistit sami!

Námět téhle knihy mě neuvěřitelně zaujal. Již od mládí jsem se ráda dívala na filmy, kde hlavní hrdinové pátrají po pradávných artefaktech a až příliš moc mluví odbornými historickými řečmi a právě proto jsem si také vzala tento recenzní výtisk. Po pravdě? Kniha se mi líbila a velmi dobře se četla, avšak pár drobných nedostatků bych zvládla najít.

Kniha je poměrně obsáhlá a na první pohled velice tlustá a já se při tom počtu stránek lekla a říkala si, kdy to jenom mám asi přečíst. Nakonec se ukázalo, že čtení rychle utíká a já ji měla za dva dny přelouskanou. Sama jsem se divila, jak jsem to dokázala.

Jedna věc mi na knize vadila. Kapitoly byly vyprávěny z různých pohledů osob. Přišlo mi to zcela zbytečné a něco z toho bych vůbec nepotřebovala vědět. Nepřekáželo to tam, ale nevadilo by, kdyby to tam ani nebylo. Také by nebylo na škodu, kdyby byl konec více rozvitý, ale to je jen věc názoru.

Hlavním městem kde se příběh odehrával byla Paříž. Musím uznat, že toto město bylo skutečně pěkně popsáno. Především jsme se mohli dozvědět něco nového a historického o muzeu Louvre. Vždy jsem Paříž chtěla navštívit a takto jsem se k ní alespoň o trochu přiblížila.

Dalším plusem byly postavy. Hlavní hrdinové mi byli opravdu sympatičtí. Líbilo se mi to zábavné jiskření mezi Kate a Finnem. Bylo to takové odlehčení od toho všeho napětí, které jsme v průběhu knihy pociťovali.

Rozhodně mám v plánu si přečíst i další knihy od autorky. Její styl psaní mi sedl a napsala jistě další zajímavé příběhy. Jak už jsem psala, kniha se četla velice dobře a mě se líbila, a proto jí uděluji 4 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora

You Might Also Like

0 komentářů