Recenze: Společenství čarodějů

By 20:32

Název: Sonea - Společenství čarodějů
Autor: Trudi Canavan
Počet stran: 384
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace: Nové, přepracované vydání úspěšné Trilogie o černém mágovi!   Napínavý příběh Soney, dívky z ulice, která se stane první neurozenou novickou v Imardinu, se českým čtenářům dostává do rukou v novém vydání. Rok co rok se čarodějové ze Společenství vydávají očistit ulice Imardinu od tuláků, darebáků a různých jiných ničemů. Mistři magických oborů jsou přesvědčeni, že se jim nikdo a nic nedokáže postavit. Jenže to se mýlí. Křivdy a příkoří, které se dějí jí i jejím blízkým, Soneu rozčílí a ona pak ve vzteku mrští proti ochrannému štítu čarodějů kamenem. Zloba a zášť probudí v mladé dívce z ulice magické schopnosti. K údivu všech okolostojících kámen kouzelnou bariérou proletí a jednoho z mágů srazí k zemi. Nejhorší noční můra Společenství se stává skutečností. Někde v ulicích se volně pohybuje nevycvičená čarodějka. Je třeba ji najít a zneškodnit, a to rychle. Dřív, než se její síly nekontrolovaně uvolní a zahubí nejen ji, ale přivodí zkázu celého města.

Mladá dívka Sonea, pocházející ze slumů se jednoho dne připojí ke svým přátelům a společně házejí kameny, jako protest, na magickou bariéru společenství. Všichni vědí, že je to nemožné, aby kámen prolétl skrz. Překvapením proto je, když se to Sonee podaří a ještě k tomu zraní čaroděje. Po této události se Sonea vydává na zběsilí útěk. Pro čaroděje je to strašná zpráva. Po slumech se potuluje čarodějka, která neumí ovládat svou moc, a proto zahajují pátrání. Podaří se jim Soneu vypátrat?

Sonea se stala mou oblíbenou sérií, ke které se budu jistě ráda vracet. Už dlouhou dobu jsem si chtěla přečíst i první tři díly a nakladatelství Zoner Press, mi to pomohlo uskutečnit, jelikož naplánovali dotisk. První věc, kterou musím zmínit jsou krásné obálky nových vydání. Když jsem je viděla poprvé, úplně mi vyrazili dech. Obdivuji autora těchto maleb. Co je důležité říci je to, že celá série k sobě bude pasovat a vedle sebe budou vypadat opravdu skvostně!

Kniha se čte velice dobře a rychle. Za pár hodin jsem ji měla přelouskanou. Je tam napětí, přátelství, humor a tajemství. Autorka mě dokázala velice příjemně překvapit.

I když vím, jak to celé dopadne, i přesto mě tahle kniha bavila. Všechny postavy jsem již znala, ale vůbec mi to nevadilo. Při čtení jsem mozek vypnula a seznamovala jsem se s těmi postavami znovu. Opět mi všechny byly sympatické. Šlo vidět, že Cery a hlavně Sonea, jsou ještě mladí dospívající, kteří se jen neradi řídí pravidly a dá se říct, že jsou to rebelové.

Konec byl pro mě překvapením. Byl tam neuvěřitelný zvrat v příběhu. Já jsem tady toto rozhodně nečekala a bylo to tudíž příjemné překvapení. Líbí se mi též to tajemství, kterým oplývá především jedna postava a to Lord Arkkin.

U téhle knihy se mi zamlouvá, že každá kapitola je vyprávěna z různých pohledů. Získáváme tak jedinečný přehled o lidech a také místech, které jsou v knize popsány a že jich tam je opravdu hodně. Dostávali jsme se ze slumů do tajuplných chodeb a krásného společenství.

Po přečtení doslovu jsem si jen říkala, že nutně potřebuji další dva díly. Rozhodně si o ně zažádám a už se těším, co se dalšího stane. Věřím, že mě tato série nezklame a oblíbím si i její pokračování. Jak už jste si přečetly, kniha se mi opravdu moc líbila a proto jí uděluji 5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press!