Recenze: Závod se smrtí

By 17:12

Název: Závod se smrtí
Autor: Brett Hoffmann
Rok vydání: 2012
Počet stran: 264
Česká anotace: Jednoho slunečného odpoledne nad Monte Carlem exploduje soukromé letadlo. Výbuch usmrtí všechny na palubě, včetně dědice impéria rodiny Aretinů. Tragická nehoda, nebo chladnokrevná vražda? Průmyslová sabotáž, napětí, staré evropské aristokratické rody, ohromující závodní okruh Formule 1 v Itálii či starodávná opevnění na Maltě - to vše se mísí v tomto napínavém thrilleru, jehož příběh se řítí vpřed podmanivou rychlostí.

Finanční konzultanti Jack a Stella, míří do Itálie, aby zkontrolovali finance bohaté a vlivné rodiny Aretino. Bohužel pro ně se připletou do velice nebezpečného případu. Dědice Aretinů byl zavražděn a nejenom on. Vrah má spadeno na celou tuto rodinu. Jack a Stella se pokouší odhalit nejedno velké tajemství. Otázkou však zůstává, zda to oba přežijí.

Samozřejmě, člověk se většinou nechá ovlivnit ostatními názory. Ano, mám s tím své zkušenosti, ale došla jsem na to, že lepší je, když si uděláte svůj vlastní obrázek. Než jsem si vyžádala tuto knihu, dívala jsem se na ostatní recenze a názory, tak jako pokaždé. Většinou se shodovali v tom, že děj je zajímavý, ale ze začátku chybí akce. Já si dovolím nesouhlasit. Všichni chtějí akci, ale vždyť kdyby tam bylo neustále nějaké napětí, člověka by to už ani nemohla bavit. Já osobně mám ráda pasáže, při kterých si můžu oddechnout a nejspíš jsem nenáročný čtenář, protože tato kniha mi přišla skvělá.

Jak už jsem zmínila, příběh se odehrává na obzvláště zajímavých místech. Monako, Monte Carlo, Malta Nice, Paříž, Miláno. Krásné pobřeží a paprsky odrážející se od hladiny průzračného moře. To vše navodilo reálnější a o kapku lepší atmosféru a vneslo to do knihy něco speciálního. Prakticky jsem cestovala pomocí téhle knihy, protože autor dokázal neuvěřitelně popsat tato prostředí.

Co jsem také zapomněla zmínit, je to, že tady shlédneme dokonce i závod Formule 1 a dokonce jsou tam zmínění i někteří jezdci. Abych se přiznala F1 jsem nikdy moc nesledovala a opravdu nejsem její fanoušek a debaty o těchto závodech poslouchám jen se znechucenou tváří. Tady mi to však ani nevadilo, ale nevím čím to je.

Dostáváme se do velmi bohaté rodiny. Objevuje se tady  hned několik postav a všechny mi byly svým způsobem sympatické. Alex, Jimmy, Charles a samozřejmě i naši hlavní hrdinové Stella a Jack. To svědčí tomu, že Brett umí velice dobře schovat hlavního pachatele a škůdce, který zabíjí členy rodiny Aretinů.

Na závěr vám tady dám menší ukázku a doufám, že vás díky ní a mé recenzi navnadím na tuto knihu.

S očima doširoka otevřenýma zírala před sebe.
Podíval se tím směrem a zůstal stát jako opařený. Na rozestlaném dvoulůžku u protější zdi ležel muž. Nohy na zemi, zbytek těla na matraci. Od ramen dolů by se zdálo, že jen spí, ale okolo jeho hlavy se do postele vsakovala velká kaluž krve.

Neuvěřitelně moc se těším na další díl a doufám, že autor mě nezklame ani příště. Myslím si, že dokázal vytvořit skvělý akční příběh a proto jí dávám 4 hvězdičky

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!