RECENZE: Hněv bohů

By 14:48

Název: Kronika Cartera Kanea 2 - Hněv bohů
Autor: Rick Riordan
Rok vydání: 09/2012
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat...


Druhý díl trilogie Kroniky Cartera Kanea. Tuto sérii napsal Rick Riordan, kterého můžete znát díky pentalogii Percy Jackson a také jeho pokračování Bohové Olympu.

Carter a Sadie se po zveřejnění první nahrávky dostali do kontaktu s dalšími lidmi, které vyučují v domě jejich strýčka Amose. Vše probíhá hladce, ale jako vždy, když jde o rodinu Kaneů, tak se musí něco pokazit. Sadie a Carterovi ubíhá čas na záchranu Rea a zničení Apopa a nikdo z nich neví, jestli Rea najdou a zachrání ho, nebo svět ovládne Apop a chaos.

Myslím si, že je v této knize více akce a všechno je také realistější. Líbí se mi, jak autor popisuje prostředí. I když je to už dlouhá doba, co jsem četla první díl, pořád si dokážu vybavit, jak vypadá dům Amose a také jak vypadají postavy. Teda, většina.

V knize se objevuje i mnoho nových postav, které celé knize dodávají ten správný šmrnc. Ale nebojte se, jsou tu i všichni ostatní, kteří se vyskytovali v prvním díle.

Co se mi na postavách Riordana líbí? Asi nejvíce to, že jednají přirozeně. Teda skoro. Navždy se mi do hlavy vryla slova, která si pomyslela Sadie, když poslouchala rozhovor odehrávající se ve francouzštině. Tím se mi zvedla nálada o 100%. Tak můžu si říct, že ve francouzštině nejsem jediná, komu nejde, ikdyž se jedná jenom o knižní postavu.
"Est-il allé?" zeptal se a má školní francouzština mi vyložila, že se ptá buď: "Je pryč?" nebo možná i: "Opravil jsi ostrov?"

Jedinečnost knihy jde vidět hned na první pohled. Je to styl, kterým je kniha napsaná. Jen tak se nevidí, že se píše kniha jako přepis nahrávky, kterou navíc nahráli dva puberťáci, kteří se během mluvení ještě stihnou i pohádat.

U této knihy jsem zažila pěkně perné chvilky. Jednou jsem umírala smíchy z Cartera a Sadie a jejich keců a podruhé jsem se třepala strachy, aby se jim nic nestalo. Rozhodně vás tato kniha nenechá číst v klidu, protože pořád budete nad něčím přemýšlet a zkoumat, co je lepší a co by měli udělat.

Ještě bych tu chtěla zmínit i to, že jsem se v jedné části knihy zasekla a nemohla pokračovat. Proto mi asi týden ležela na stole. Rozhodně to ale nebylo proto, že by se mi knížka nelíbila. Ba naopak. Byla a pořád jsem z ní nadšená. Možná to bylo tím, že jsem si uvědomila, že i tento příběh jednou skončí, což si nepřeju. Uvidíme u třetího dílu.

Jestli jste od tohoto dílů očekávali to samé jako od toho prvního, tak vás budu muset zklamat, neboť vám budu muset říct, ať čekáte ještě něco lepšího!! Nemůžu se dočkat, až si přečtu i třetí a zároveň poslední díl. Knize dávám 5 hvězdiček, protože si to zaslouží!!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

You Might Also Like

0 komentářů