Recenze: Sonea - Čarodějova zrada

By 16:17


Název: Sonea - Čarodějova zrada
Autor: Trudi Canavan
Rok vydání: 2012
Počet stran: 368
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace:Nejčernější obavy černé čarodějky Soney se naplnily. Lorkina se v Sachace pokusila zabít Zrádkyně z Kaliiny frakce, a i když se ho jiné Zrádkyni podařilo ho zachránit, Sonein syn je teď v tajném horském Útočišti a nikdo neví, zda mu bude ještě někdy dovoleno vrátit se do Kyralie. Odpadlý čaroděj a vůdce podsvětí Skellin je na útěku a úspěšně se skrývá nejen před Společenstvím čarodějů, ale dokonce i před Zlodějem a Soneiným přítelem z dětství Cerym. Přitom ovšem nezanedbává své nekalé obchody s roetem a nezapomíná ani na své staré nepřátele, takže každým okamžikem hrozí, že se vrátí, aby se mstil a osvobodil svou matku, čarodějku Lorandru uvězněnou ve Vyhlídce.
Sonea ztrácí podporu a pomoc lorda Regina a jeho místo zaujímá Rothenův syn Dorrien, dávný Sonein přítel, pomocník a ctitel. A aby toho nebylo málo, stane se něco strašného… vražda. Vražda čaroděje pomocí černé magie. Je snad v Imardinu další černý mág? Nebo je snad sám Skellin černým mágem? Hrozí městu a zemi vážnější ohrožení?

                                   ~~~


Sonea neustále pátrá po zrádnému čaroději a zloději Skellinovi, který v prvním díle obchodoval s roetem. Ten je však na útěku a nikdo o něm nic neví. Sonea však bude muset zanechat pátrání, protože ve společenství je zavražděn čaroděj.

Lorkin je vězněn v sídle zrádkyň v horách daleko od lidské civilizace. Nikdo neví, zda mu bude ještě někdy umožněno vrátit se zpět do své rodné země. Ale Lorkinovi se zde začíná líbit. Nejenom se dozvídá důležité informace o tvorbě kamenů, ale také se pomalu vyvýjí jeho vztah s Tyvarou.

Druhý díl Soney se mi rozhodně líbil o mnohem více než první. Opět jsou tady čtyři dějové linky, které knihu obzvláštní a čtenář tak nemá šanci se u knihy nudit. Nově se tady objevuje novicka Lydie, které má ale méně zajímavý příběh.


Při čtení mě opravdu překvapilo, že upřednostňuji Lorkinův příběh. V minulém díle mi moc k srdci nepřirostl, ale zkrátka se ve městě Zrádkyň dělo tolik věcí a jeho vztah s Tyvarou je více než zajímavý.


Jediné co můžu vytknout je to, že na další díl budu muset tak dlouho čekat. Je neuvěřitelné, že se mi tento příběh a autorčin nápad zamlouvají, protože obvykle nečtu tento žánr, ale i tak si mě Trudi dokázala získat. Jsem zvědavá, čím nás překvapí v dalším díle, protože od ní nevím nikdy co mám čekat.


Co víc říct? Je to napínavé, zábavné, dobrodružné a nebezpečné a je to zkrátka bezchybný příběh. Minule jsem do recenze psala, že se tam skoro nic nedělo, ale teď musím podotknout, že tahle kniha je tedy přímo k prasknutí napětí a děje!

Nevím jestli jsem to vzpomínala, ale moc se mi líbí jak jsou obálky vytvořené ve stejném stylu a prakticky se liší jen barvou hábit. Vedle sebe vypadají opravdu pěkně.


Tuto sérii všem doporučuji a věřím, že vás bude bavit tak jako mě a možná že i více. A i když nečetet tak jako já tento žánr, tak se toho nebojte a vyzkoušejte si ji přečíst! Tady je velmi jednoduché určit, jak knihu ohodnotím a budou to 4 hvězdičky

                     Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press..

Natt




You Might Also Like

0 komentářů