Recenze: Lovkyně snů - Osudové rozhodnutí

By 11:53


Největší obrázek výrobku Lovkyně snů – Osudové rozhodnutí

Název: Lovkyně snů - Osudové rozhodnutí
Autor: Lisa McMann
Rok vydání: 2012
Počet stran: 224
Nakladatelstí: Fragment
Česká anotaceMyslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.
Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. 
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

~~~



Trilogie Lovkyně snů nepatří mezi mé nejoblíbenější knihy, nicméně autorka píše zajímavým stylem a předchozí knihy se mi hodně líbily a tak jsem byla na tento poslední díl dost zvědavá a těšila se, co si pro nás McMann připravila. Kniha se mi líbila, to ano, ale bohužel mě také trochu zklamala...

Janie má před sebou těžké rozhodnutí. Má se stát lovkyní snů a pomáhat druhým s tím, že brzy oslepne, nebo má prostě dělat, že o lovcích nic neví, na všechno zapomenout a žít si po svém? Tohle rozhodnutí ji tíží,  ovšem není to její jediný problém. Do jejího života se z nenadání vrhne její otec, kterého vůbec nezná a přidělal jí - podle ní - jen další problémy. Jenie má taktéž problémy se svou matkou a v neposlední řadě také neshody s Cabelem. Život se s ní nemazlí a je jen na ní, jak se s tím popere.

Abych se přiznala, čekala jsem, že v tomhle závěrečném dílu bude větší zápletka. Celou dobu tam jen Janie řeší své problémy. Ano, i to bylo zajímavé, ale více akce by neuškodilo. Ale nevykládejte si to tak, že by kniha byla nudná. To vůbec!

Mrzí mě i to, že už se tam tak moc neobjevovala kapitánka. Ano, sem tam si s Janie promluvila, nebo tak něco, ale žádný případ, nic. Což je škoda. Sledovat zásah protidrogového se mi líbilo a dobře to knihu okořenilo.

Knížka byla i mírně předvídatelná. Něco mi došlo dávno předtím, než na to došla Janie. Nebylo to však až tak hrozné. Co předvídatelné nebylo, byly Janiiny myšlenky.

Jak jsem tak ty její myšlenkové pochody sledovala, donutilo mě to se nad sebou zamyslet. Jak bych se já rozhodla kdybych byla na jejím místě? Kterou z možností bych zvolila? Jestli mám být upřímná, tak jsem myslela tak nějak podobně jako Janie. Ovšem to o jejím otci a o jeho bolestech jsem rozlouskla dávno před ní (jak jsem zmiňovala v odstavci nad tímto), takže má volba byla jasná. Nakonec jsem se rozhodla tak, jako ona.

Díky Janiině matce jsem se několikrát od srdce zasmála a nevěřila svým očím, co to zase ta ženská provedla. Naopak díky jejímu otci se mi párkrát v očích zaleskly slzy. Jeho příběh byl dojemný a jeho život nebyl zrovna nejlehčí, ale to jak se s tím popral dokazuje, že byl nesmírně statečný a nikdy se nevzdával. Nikdy!

Obálka tohoto dílu se mi líbí ze všech nejvíce. Je na ní použit příjemný odstín fialové a obrázek pod nápisem je mírný, takže to nepůsobí tak, jako by obálka byla přeplácaná. Vše je na svém místě, hezky sladěné s ostatním.

Kniha se mi líbila, četla se rychle a vtáhla mě do sebe, ale kvůli tomu, že jsem čekala nějakou větší zápletku dávám Osudovému rozhodnutí 4 hvězdičky. A kdo ještě tuhle sérii nečetl, určitě se do ní pusťte. Není to žádný bestseller ale za přečtení tahle série o Janie stojí! Je to zase něco jiného...

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů