Recenze: Zítra začnu nový život!

By 16:30

Název: Zítra začnu nový život!
Autor: Gilles Legardinier
Rok vydání: 2012
Počet stran: 321
Nakladatelství: Domino
Česká anotace: Julie Tournellová je téměř třicetiletá Francouzka, která ještě stále hledá muže svých snů. Práci bankovní úřednice považuje za dočasný omyl a šeď jednotlivých dnů jí zpestřují jen trapasy a maléry, do nichž se s větší či menší měrou vlastního přičinění neustále dostává.Radikální změna v Juliině životě přijde zároveň s novou cedulkou na poštovní schránce v jejím domě. Ricardo Patatras… Sice nového souseda ještě ani neviděla, ale přesto se rozhodne konat. Vždyť co kdyby byl právě on ten pravý? Plna neopodstatněných nadějí udělá Julie celou řadu věcí, od nichž by rozumná žena upustila už ve chvíli, kdy ji napadnou. Záměrně si zničí počítač a pije nenáviděné kafe, jen aby byl v její blízkosti – a také aby zanedlouho zjistila, že Ricardo je muž snad až příliš dokonalý na to, aby vůbec existoval.
Je tady ovšem jeden problém: i Ricardo má svá tajemství. A Julie potřebuje vědět o svém vyvoleném vše! Nikoho nepřekvapí (a Julii nejméně), že při odhalování záhad Ricardova života jde z jednoho průšvihu do trapasu a zase zpět, ale informuje nás o nich se statečným nadhledem. Akorát… akorát si po večerech opakuje stále stejnou větu: Zítra začnu nový život!

~~~
Když mi nakladatelství domino nabízeli tuhle knihu k recenzováním, tak jsem ani neváhala a okamžitě jsem si vzala tuhle zajímavou knihu plnou vtipu, přátelství a lásky. Je to úplně první kniha, který napsal francouzský spisovatel a já ji četla. Opravdu netuším jak dokázal tak barvivě popsat život jedné mladé ženy Julie.

Jak už jsem zmínila Julie má 28 let a je tak trochu posedlá pěknými muži a proto se nedivme, že když se na vedlejší schránce objeví vskutku zajímavé jméno: Ric Patatras, tak Julie se bude pokoušet zjistit o něm vše a to doslova. Postupně se začnou setkávat a Julie bude v pár trapných situacích, kterých se budete muset zasmát. A však Ric je opravdu tajemný muž. Stále běhá s batohem, někdy nebývá doma 7 dnů a Julii začne vrtat v hlavě, co vlastně dělá a proč tak nerad mluví o své rodině.

Tentokrát mě z postav nezaujal žádný muž či kluk, ale jen samé ženy, i když Xavier by byl podle mě skvělý, ale bohužel se tam vyskytoval málo. Julii jsem si zamilovala. Její chování a posedlost Ricem mi přišla párkrát trapné a nepochopitelné, ale zkrátka byla to fajn hlavní postava.

Asi mi to nebudete věřit, ale já při jedné scéně i brečela ale ne smíchy. Byla tam pro mně dojemná scéna. Na jméno si nyní nevzpomenu ale byla to sousedka Julie. Ze začátku si jen říkáte proč jen stále vozí ten svůj nákupní vozíček. Když onemocní nevyléčitelnou nemocí, tak se o ni Julie začne starat a bude ji čím dál víc poznávat. Když umřela zanechala Julii moc pěkný dopis.

Poznání Rica přivedlo Julii k zásadním změnám a to změně povolání. Z banky odešla a šla pracovat do pekařství k milé paní se srdcem na pravém místě. Musím říct, že jsem tuhle změnu uvítala. Ještě teď cítím tu popsanou vůni čerstvých baget a koláčků.

Mohli jsme vidět, jak hlavní hrdinka byla obklopena svými skvělými přáteli a že by pro svou pravou lásku udělala cokoliv. I když jsem nečekala, že to takhle skončí, tak jsem byla spokojená.

Obálka je podle mě opravdu vydařená. A však ta žena vypadá podle mě až příliš mladě. Bílá působí příliš čistě ale s růžovou je to příjemná kombinace. Ale když na té obálce vidím Eiffelovu věž, což mi teď připomíná, že mi popis Francie docela chyběl.

Celkové hodnocení bude velmi pozitivní. Knihu vřele doporučuji mladším i starším čtenářům. Každý si tu přijde na své. "Schránková příhoda"(o té jsem se nezmínila, protože vám nechci zkazit tu nejlepší scénu), Myslím si, že tohle vás opravdu zaujme jako první a pak už nebudete moci přestat číst. Styl autorova psaní mě zaujal a já bych i uvítala, kdyby od něj u nás vyšla ještě nějaká kniha. Doufám, že jsem vás svou recenzí na tuto knihu nalákala a já ji uděluji 4 hvězdičky..

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Domino.