Recenze: Brisingr

By 14:55

Název: Odkaz Dračích Jezdců - Brisingr
Autor: Christopher Paolini
Rok vydání: 2009
Počet stran: 656
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Přísahy, zkoušky oddanosti, střet mocných sil...
Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor.

Může naspoilerovat předchozí díly!!

~~~

Třetí díl z tetralogie Odkaz dračích jezdců od Christophera Paoliniho.

Poté co Vandenové vyhráli bitvu se Eragon s Roranem rozhodli, že se pokusí zachránit Katrinu a zabijí ra´zaky. Proto se vydali na Helgrind, na místo, kde mají ra´zakové spolu s lethrblaky doupě. Tato výprava je velice nebezpečná a zdá se, že záleží jenom na Eragonově zdatnosti v kouzlení aby mohl Katrinu zachránit.

Tento díl se mi líbil víc, než předchozí. Vyskytuje se tu více akce a kniha je dobrodružnější. Myslela jsem si, že se tady bude řešit jenom válka, ale na Eragona se nakupí víc problémů, než jenom válka. To se mi na knize líbilo. Eragon řešil i "obyčejné" problémy. Díky tomuto je tato kniha si tak o polovinu větší, než by byla, kdyby se jednalo pouze o válku.

Také už tu nebylo tolik zdlouhavých a nudných popisů, ale asi pětkrát se mi stalo, že jsem se musela do čtení nutit, ale pak přišla další část a já jsem se od knihy nemohla odtrhnout.

V tomto díle jsem si také více oblíbila Nasuadu. Líbí se mi, jak vede Vandeny a ničeho se nebojí. Její chování je poněkud zvláštní, ale je to vůdce Vandenů, tak co jiného můžeme očekávat??

Safira taky patří k mým oblíbeným postavám. Líbí se mi, jak se snaží Eragonovi všechno ulehčit a jak s ním soucítí. Jen je škoda, že věci nevidíme i ze Safiřiného pohledu. Sice známe její myšlenky přes Eragona, ale to není ono.

Co mi na knize přijde divné je pouto mezi Eragonem a Safirou. Nechápu, že když spolu nejsou třeba týden, tak jim to tak vadí. Já si to třeba nedokážu vůbec představit a taky obdivuju Paoliniho, jak to dokázal tak pěkně popsat.

Konec knihy mě hodně překvapil. Toto jsem  vůbec nečekala, ale kdy se na to zpětně podívám, mělo mě to napadnout, ale nevadí. Rozhodně všem doporučuju si přečíst tuto knihu už jen kvůli tomu závěru.

A i tentokrát se zmíním o obálce. Tento drak se mi líbí ze všech nejvíce. Nejlepší na něm je asi ta bradka a to obočí, nebo co to je...

Knize už nemám co vytknout a taky co dodat. Rozhodla jsme se, že dám knize tak jako předchozím dílům 4, 5 hvězdičky. Těším se na poslední díl této série a doufám,že bude stejně dobrý jako tento díl.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

Bailey

You Might Also Like

0 komentářů