Recenze: Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva

By 20:57



Název: Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva
Autor: Christy Raedeke
Rok vydání: 2012
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?


~~~

Dávné mayské proroctví vyplývá napovrch a osud celého lidstva má v rukou šestnáctiletá Caitlyn. Jak se nebezpečného úkolu zhostí?

Caity vede docela obyčejný život v San Francisku a když nastanou prázdniny, vydá se s rodiči do Skotska na hrad Breidablik - rodinné dědictví. Nicnetušící Caity si představovala nudné prázdniny strávené s rodiči, ale Skotsko si pro ni přichystalo nejedno překvapení. Zjistí, že hrad není jen tak ledajaký a že tajné komnaty taky nejsou zbudovány pro nic za nic. Hrad totiž střeží tajemství. Tajemství pradávného národa - Mayů.

Mayové jsou v dnešní době poměrně hodně diskutované téma. Mayové byli výborní matematici a astrologové a to, že jejich kalendář končí 21. 12. 2012 musí mít nějaký důvod a jelikož tohle datum už se blíží, všichni jsou zvědaví, co se onen den bude dít.

Abych se přiznala, od knihy toho "Mayoství" čekala více, myslela jsem, že se o nich v knize dozvíme více, ale tam se řešil víceméně jen Tzolkin, jeden z jejich kalendářů. Autorka tak celkově pojala celou knihu trochu jinak. Ale i přes to se mi kniha líbila a zas tak špatná mi nepřišla.

Doslova jsem si zamilovala Pana Papírka - opičku, která umí skládat origami. Ze začátku mi to přišlo divné, ale čím víc jsem četla, tím více se mi opička dostávala pod kůži. Docela mě ale překvapilo, že opice celkově se dožívají tak vysokého věku. Opravdu jsem to nečekala a tak jsem se aspoň díky Panu Papírkovi dozvěděla něco nového.

Hlavní hrdinku, Caity, jsem si oblíbila. Působí sympatickým dojmem a rozhodně jí nechybí odvaha. Je chytrá, umí si dát pět a pět dohromady, občas mi ale přišla naivní. Docela by mě zajímalo, jak se bude dále vyvíjet její vztah s Alexem, který se v tomto díle řešil jen okrajově.

Kniha je pěkně zpracovaná, obálka je úžasná, ten podnadpis "zápas o osud lidstva" vás vyloženě ke čtení této knihy táhne. Na poslední stránce najdete dokonce i Tzolkin a i když jsem ze systému tohoto kalendáře ještě trochu zmatená, tak jsem ráda, že v knize je.

Autorka měla docela originální nápad, jen ho nedokázala úplně prodat. Především je to kvůli tomu, že kniha působí dojmem, že se Mayskou civilizací bude zabývat téměř celý příběh, ale jak už jsem zmiňovala, je to přesně naopak.
V knize ale rozhodně nechybí akce a tajemno z kterých vám doslova poleze mráz po zádech. Celý příběh je hodně zamotaný, což už však místy  působí hodně přeplácaně.

Mayské proroctví se čte opravdu dobře a stránky vám jen ubíhají před očima. Někomu by však nemusel sednout styl psaní autorky, jelikož Caity se retrospektivně vrací a celý příběh vypráví. I já se musím přiznat, že jsem z toho byla po předmluvě zaražená, ale během pár kapitol už mi to nevadilo.

Ještě bych chtěla vypíchnout, že kniha je také často psána v e-mailech mezi Caity a Justine, její nejlepší kamarádkou ze San Franciska. Je to příjemné zpestření a jelikož já mám takové věci v knihách ráda, rozhodně jsem to uvítala.

Konec byl více než překvapivý a já do knihy chvilku jen koukala a nebyla schopna mluvit. Knize jsem chtěla dát 3 hvězdičky, ale právě kvůli konci jsem své hodnocení změnila. Knize dávám 3,5 hvězdičky a i když vás kniha třeba neosloví, tak za přečtení stojí, ale rozhodně od ní nečekejte nějaký trhák.

A nějaké slovo závěrem? Nikomu nevěřte, protože i z velmi blízkého člověka se může stát nepřítel. Tohle vám potvrdí nejenom Caity...

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Táto kniha je pre mňa veľkou výzvou 8D neviem či by ma bavila, ale asi skôr nie, preto sa do jej prečítania až tak nehrniem...

    OdpovědětVymazat