Virus (Kathy Reichs)

By 11:03

VirusAnotace: Nebezpečný případ neteře sběratelky kostí Čtrnáctiletá Tory Brennanová měla odjakživa dobrodružství v krvi; konec konců je neteří slavné soudní antropoložky Temperance Brennanové. Seznamuje se se skupinkou dětí, které sdílejí její vlastní zápal pro vědu a svůj volný čas tráví zkoumáním zastrčených zákoutí mokřiny kolem ostrova Loggerhead. Jenomže ve výzkumném ústavu na Loggerhead se dějí divné a nebezpečné věci. Dětem se podaří zachránit z místní utajené laboratoře štěně vlčáka, ale nakazí se přitom vzácným kmenem psího parvoviru, který jim pozmění DNA - navždycky.



~~~

Můj názor: Knížku mi vybral random v projektu čtení na slepo u Luc, ale abych byla upřímná, do knihy se mi vůbec nechtělo a já si její čtení nechala až na poslední chvíli. Od knihy jsem vůbec nic neočekávala, prostě jsem ji chtěla mít hned za sebou a do teď nechápu, jak jsem ji mohla tak podceňovat. Do Viru jsem se hned začetla a stránky sem doslova hltala.
Když se Toriiné mamce stane nehoda, Tory nezbývá nic jiného, než se přestěhovat k tátovi na pustý ostrov Morris. Ostrov by jí ani nevadil, nicméně žít s otcem, kterého čtrnáct let téměř nevídala není to nejlehčí. Na ostrově si však najde kamarády, kteří s ní sdílejí touhu po dobrodružství a Tory ještě ke všemu miluje přírodní vědy a zkoumá vše, co s nimi alespoň úzce souvisí. Jenže tohle bádání se jim vymstí. Ve výzkumném ústavu Loggerhead zachrání malého vlčáka, o kterém si myslí, že má nemoc která se může přenést jenom na jiné vlčáky. Jenomže se ošklivě spletli a nakazí se parvovirem. Tady to ovšem nekončí.. Nachomítnou se k případu několik let staré vraždy a to by nebyli oni, kdyby se nepokusili celé záhadě přijít na kloub. Jenže, bude jim změna DNA a s ní i některé změny v jejich chování hrát do karet? Nic není jasné a ani Tory a její kamarádi netuší, co všechno pro ně nákaza parvovirem znamená. Ovšem tohle není jejich největší problém.
Když se do knihy začtete, musíte číst stále dál, protože Kathy Reich je skvělá autorka, která tenhle příběh dokázala skvěle prodat.
Tory i její kamarádi mi padli do oka hned a některým jejich příhodám jsem se i nasmála. Jejich přátelství je hodně pevné a Tory může být ráda, že má takové kamarády.
Obálka knihy dokáže na první pohled zaujmout a nejde ji jen tak přehlédnout. A i samotná kniha bez přebalu vypadá úžasně.
Vím, že tahle kniha nemusí každému sednout, protože to není YA, je to detektivní román. Já si však někdy ráda nějakou tu detektivku ráda přečtu. A tahle byla výborná. Takže jestli si chcete odpočinout od dystopií, které teď hodně frčí, a na román nemáte náladu, sáhněte po této knize, nezklame vás.
Na druhý díl se opravdu těším, i když ten námět s pirátským pokladem mě trochu vyděsil. Vím ale, že Kathy nezklame a Poklad bude alespoň stejně dobrý, jako tato kniha.

Hodnocení: 91%

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů