Recenze: Každá jsme jiná 2

By 15:54

Název: Každá jsme jiná 2
Autor: Aoi
Počet stran: 192
Rok vydání: 2010
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace: Druhý díl oblíbené japonské mangy, která si našla velmi brzy na českém trhu své čtenáře.
Začínající módní návrhářka Maju a zápasnice MMA Juka se rychle spřátelily. Maju je Jukou zápasící v ringu okouzlena a stržena jejím zápalem pro bojový sport se začíná více snažit v návrhářství. Při jedné návštěvě tělocvičny se Maju sblíží se svým idolem, umělcem Harutem. Dokáže Juka debutující na profesionálním poli udržet nasazené tempo…?
Tato kniha je vytištěna v japonském formátu zprava doleva.

~~~

Přes začáteční potíže se Maju s Jukou spřátelily. Maju fascinuje Jučin zápal pro MMA a se stejnou vervou se chce věnovat návrhářství. Jenže začala trochu cvičit a chodit do tělocvičny a tam se seznámí s Huratem Torašimou - jejím idolem. A je z "Toríska" tak unesená, že všechno jde stranou. Naopak Juka má jasný cíl - stát se profesionálem a udělá pro to všechno.

Líbilo se mi, že celou mangou se proplétají Jučiny vzpomínky na dobu, kdy byla v posledním ročníku střední školy - kdy začala její láska k ženskému bojovému sportu. Celý příběh to pěkně oživí a mi čtenáři máme možnost se toho o Juce dozvědět víc.

Jak je již známo, bez milostných trojúhelníků se to už v knihách neobejde a ani v této manze tomu není jinak. Jsou tu dokonce dva. Víc se ale dozvíte, když si mangu přečtete. Na začáteční dvojstránce je pěkně zpracované shrnutí děje - profily postav. Je tam shrnuto, co se stalo v prvním svazku a taky se tam dozvíte víc o nápadnících Juky i Maju.

Kdyby jste náhodou v průběhu četby zapomněli, že je to druhý svazek, tak manga vám to připomene. Ptáte se, jak je to možné? Kapitoly tu nejsou totiž číslované od jedné, nýbrž od šestky, Navazují tam, kde skončil předchozí díl. Co mi ale přišlo divné, bylo to, že stránky nebyly očíslované, tudíž informace, na které straně je která kapitola byly k ničemu.

V manze jsou opět kvalitní kresby, na které je radost pohledět, nicméně jsem se v některých místech ztrácela a scény jsem musela číst i víckrát, než jsem je pochopila.

Obálka je podle mě hezčí a celá je pěkně sladěná. Nejvíc mě ale pobavil obrázek na zadní straně obálky. Mangu přesně vystihuje a Maju se tam se svým lišáckým úsměvem hodí. Mužská část se sice netváří příliš příjemně, ale to už jsou problémy těch milostných trojúhelníků.

Původně jsem tomuto druhému svazku mangy Každá jsme jiná chtěla dát více hvězdiček, než tomu prvnímu svazku, protože tenhle díl byl přeci jenom o trochu víc akčnější, ale jelikož jsem se někde ztrácela, jak už jsem zmiňovala, dávám 3 hvězdičky. Jestli se ale pustím do dalšího dílu, nevím.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press.
Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů