Recenze: Kajínek

By 12:55


Název: Kajínek
Rok vydání: 2010
Počet stran: 112
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Odsouzen na doživotí. 

Je Kajínek obětí konspirace nebo chladnokrevný zabiják? Byl jeho útěk z vězení na Mírově snahou o obnovení případu nebo mu šlo o zastrašení a ovlivňování svědků? 
Vězeň nemá co ztratit a kromě sebe nevěří nikomu, ani mladé advokátce, která se mu snaží pomoci. I ona však velmi brzy zjistí, jak nebezpečné je vyptávat se!
V jeho případu je stále mnoho dohadů a nejasností. Dozvíme se odpovědi alespoň na některé otázky a dojde k objasnění dosud utajovaných skutečností?

Podle stejnojmenného filmu.



~~~



V dnešní době není moc lidí, kteří by příjmení Kajínek neznali. Dá se říct, že je to nejznámější vězeň České republiky. Mě příběhy ze skutečnosti vždycky bavily číst a tak jsem si řekla, že zkusím i ten Kajínkův. Celou jeho kauzu jsem neznala, tak jsem po knize prostě sáhla. Z části mě na ni nalákal také kousek filmu, který se mi líbil.Kniha je totiž podle filmu napsaná.

Jiřího Kajínka odsoudili na doživotí za vraždy, na které byl údajně najat. V celé kauze je plno nejasností, ale vždycky se nějak "zametou pod koberec". Pravdu zná jen Kajínek a ten tvrdí že je nevinný a vzdát se nehodlá. Jakmile uteče z jednoho vězení, je převezen na Mírov - majestátný hrad. Jenže, i z Mírova dokáže utéct a snaží se s pomocí své advokátky dokázat svou nevinu. To se mu nicméně zatím nedaří..

Už několikrát jsem měla možnost vidět Mírov na vlastní oči a pobývat tam coby vězeň bych opravdu nechtěla. Celé místo už od pohledu nahání hrůzu a máte z něj takový divný pocit.

Kniha je pěkně graficky zpracovaná. Nemá kapitoly, je rozdělena na útržky událostí, které s celým případem souvisí. Uprostřed najdete fotografie z natáčení filmu a na konci je obsazení herců ve filmu, píseň a dokonce i věnování od samotného Kajínka. Nakladatelství si s celou knihou dalo práci a jde to vidět už na první pohled.

Kniha je poměrně krátká, čte se rychle a za hodinu, dvě ji máte přečtenou. Ovšem není to žádná oddechová četba. Není to však o tom si knihu jen přečíst, celý Kajínkův příběh vás donutí přemýšlet a mě se celý jeho příběh ještě pár dní honil v hlavě.

Nemůžu soudit, zda je Kajínek potrestán spravedlivě či nespravedlivě, ale obecně vzato, bych se přikláněla k verzy nespravedlivě. A proč? Protože celá tahle kauza je dost podivná a těch nejasností.. Prostě mi přijde, že když celý případ není pořádně prošetřen a jen se zametl pod koberec jako uzavřený, že je to nespravedlivé. Ale je to jen můj názor. Nicméně jak už jsem psala, jeho případ je plný nejasností a jen čas uvidí, jestli se ještě někdy otevře.

Kniha mi nějaké věci vyjasnila, nějaké informace pro mě byli novinka a rozhodně nelituji, že jsem si knihu přečetla. Líbila se mi a určitě stojí za pozornost. A když už ne kniha, tak alespoň ten film, podle kterého je napsaná. Kajínkovi dávám 4 hvězdičky a rozhodně po knize ještě časem sáhnu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů