Recenze: Blbá sázka o fajn kluka

By 17:18

Název: Blbá sázka o fajn kluka
Autor: Shana Norris
Počet stran: 232
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Alpress
Česká anotace: Kniha Blbá sázka o fajn kluka vypráví příběh dívky Avery, která šetří každou korunku, aby si splnila sen a mohla studovat medicínu. Proto souhlasí s podivnou sázkou - má své kamarádce přebrat kluka jménem Zac. Pokud se jí to podaří, dostane od ní šek na pět set dolarů. Zac je ovšem úplně jiný, než Avery čekala: až příliš bezprostřední, nadto takový zmatkař, že vnese Avery do života nejen chaos, ale i něco víc...

~~~

Tahle knížka mě dokázala zaujmout už v edičním plánu a já věděla, že si ji prostě musím přečíst.. A rozhodně jsem neudělala chybu, protože tenhle román je něčím originální a jakmile ho dočtete, máte chuť ho začít číst znova.

Avery je šestnáctiletá dívka, která to v životě nemá lehké. Když její rodinu opustila matka, Avery se před světem uzavřela a jediná její kamarádka je Molly, hackerka, která se přes tu její neviditelnou zeď dokázala dostat. Avery má však jeden sen, stát se lékařkou a podívat se na Kostariku v rámci výzkumného projektu. Jenže tenhle výlet něco stojí a ona si ho nemůže dovolit. A tak jí nezbývá nic jiného, než se zaplést se svou dřívější kamarádkou, nynější nepřítelkyní Hannah. Má jí přebrat kluka. Jenže když se začne se Zacem sbližovat, už se nic nezdá tak lehké.

Líbil by se vám život, ve kterém máte všechno naplánované? Tak takový život Avery žije. Zjistila, že všechno si předem naplánovat jí pomáhá a když jí najednou někdo tyhle plány začne ničit, je z toho docela zmatená. Najednou se její rutina začne hroutit a ona neví, jak to zastavit. A co víc, zjišťuje, že to ani zastavit nechce. Občas se odvázat jí připadá jako příjemná změna.

Postavy téhle knihy jsou sympatické a téměř s nikým jsem neměla problém, ale abych se přiznala, na začátku jsem s Avery docela válčila, protože mi ta její upjatost připadla strašně šílená. Nicméně někde v polovině se to zlomilo a já přišla na to, že Avery ani zdaleka není ta osoba, za kterou se vydává.

Kniha se příjemně čte, stránky rychle ubývají a než se nadějete, jste na konci. Je docela škoda, že tahle kniha  nebude mít pokračování, protože Averyin příběh dokáže natolik zaujmout, že by další pokračování snesl. A jestli si říkáte, že romány nejsou nic pro vás, tak tomuhle byste určitě měli dát šanci, protože dokonale vystihuje teenagerské vztahy.

Ještě bych se chtěla zmínit o obálce. Docela mě mrzí, že nakladatelství nezanechalo originální obálku, protože ta je opravdu kouzelná a mě zaujala daleko víc, než ta, kterou nakladatelství vytvořilo. Nicméně je pravda, že není nejhorší. Je laděná do příjemných pastelových barev a řekla bych, že patří mezi ty průměrné. Ale jak se říká, nesuď knihu podle obalu, protože za touhle obálkou se skrývá opravdu povedený příběh.

Každopádně si ale myslím, že je tahle kniha především pro teenagery, kteří se s postavami lépe ztotožní. A já bych byla opravdu ráda, kdyby se nakladatelství rozhodlo vydat další knihy od této autorky.

Změna, kterou Avery během celé knihy podstoupí je neuvěřitelná a ani ona nemůže uvěřit tomu, jak se předtím chovala. Nicméně, její nové já se jí nesmírně líbí. A mě také.

Kniha není nijak náročná, je to příjemný oddechový román, který za chvilku přečtete, ale i přes to dokáže zaujmout a já mu dávám 4,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress.