Past - Zahrada nesmrtelnosti (Lauren DeStefano)

By 10:01


Anotace: Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete? Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře. Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty...

                                                  ~~~ 
Můj názor: Pro mě to byla docela jiná dystopie. Kniha mě bavila to ano a zhltla jsem ji za jedno odpoledne, ale něco mi tam chybělo a něco mi tam vadilo. Byl to zvláštní příběh ale originální.
Zdálo se mi, že celou knihu doprovází taková pochmurná atmosféra. Přeci jenom lidé tam umírají velmi často a v mladém věku, takže nám tam umřelo několik postav.
Kniha je zkrátka taková odlišná od těch co zatím u nás vyšli a tak jsem si na to nemohla zvyknout. Avšak na jednu stranu jsem z ní nadšená. Autorka nekopíruje ostatní autory. Žádný milostný trojúhelník. Boj mezi dobrem a zlem. Nic takového tady nenajdete. Vlastně mi přišlo, že se tady skoro nic neděje, ale jde tady o vaše pocity, o ty lidi a o to jak budete ten příběh brát vy.
Postavy mě zaujali. Hlavní hrdinka mi nevadila, ale byla bych ráda, kdyby se třeba v druhém díle objevil i její starší bratr. Dále je tu Linden. Od toho člověka čekáte od začátku nějakého surovce, ale nakonec zjistíte, že on má srdce přeci jen na pravém místě a dokáže také cítit, smát se a plakat. Dále je tu také Jenna. Byla to taková pravdomluvná dívka, která si stála za svým. V životě si toho prožila dost a je jasné už teď že zemře, takže tu to můžu prozradit. Bylo mi jí líto, ale zemřela tak jak chtěla. Gabriel mi doslova vadil a nejraději bych ho uškrtila. Lezl mi na nervy svým chováním a prostě na mě nezapůsobil a nějak mi do toho příběhu nezapadal.
Obálka knihy je pěkně graficky zpracována a je opravdu nádherná, což se nedá říct o dalších dílech. Můžeme se také setkat s takovými „ klikyháky“ na začátcích kapitol, tak jako to je například u knihy Les rukou a zubů.
I když jsem tady knize něco vytkla (žádná kniha není úplně dokonalá, vždy se tam najdou nějaké chybičky), tak se mi líbila a těším se co mě čeká v dalších dílech, protože tuším, že autorka nás ještě něčím překvapí. 

Hodnocení: 83%

Natt

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Ja by som tiež veľmi privítala Rhine-inho brata 8) tu síce vystupoval iba v pohľadoch do minulosti, ale už tam mi bol sympatický 8) Kniha sa mi veľmi páčila, celú som ju zhltla za jeden večer, aj keď tam na konci bola iba veľmi jemná akcia, očakávam, že v 2. dieli tam toho bude viac 8)

    OdpovědětVymazat