Recenze: Eldest

By 18:06

Název: Odkaz Dračích Jezdců - Eldest
Autor: Christopher Paolini
Rok vydání: 2005
Počet stran: 656
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...
Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět!
Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou...
Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

~~~

MŮŽE NASPOILEROVAT PŘEDCHOZÍ DÍL!

Toto je druhý díl úspešné série, která několikrát obletěla svět a ve které se vyskytují draci, od Christophera Paoliniho.

Eldest přímo navazuje na Eragona. Je to, jako byste knihu jenom odložili a po chvíli si ji vzali zase zpět. Jen s tím rozdílem, že ve druhém díle se autor nezaměřoval pouze na Eragona, ale také na jeho bratrance Rorana. Chvílemi měl Roran dokonce zajímavější den než Eragon,ale taky musíme vzít v potaz to, že se Eragon učil a připravoval na setkání s Galbatorixem.

Zatímco se Eragon učil, měl Roran úplně jiné problémy, než si Eragon myslel. Musel se skrývat před ra´zaky. Ra´zakové pronásledovali i Eragona, ale dokázal jim uniknout. Dokáže to i Roran?

Roran se rozhodl pro naprosto nečekané řešení, které mě hodně překvapilo. Ale co jiného se dá dělat, když vaši vesnici obléhají vojáci s ra´zaky? Roran se rozhodl pro naprosto šílené řešení a tím jsem si ho hodně oblíbila. Doufám, že v dalších dílech o něm bude taky nějaká zmínka.

Jak už jsem se zmiňovala, kniha plynule navazuje na předchozí díl. Poté, co se Eragon aspoň z části uzdravil, tak se vydal spolu s Orikem a Aryou na cestu za elfy. Tam se podrobil výcviku, který vedl elf jménem Oromis.

Eragon dospívá a stává se z něj opravdový Jezdec. V knize také můžeme pozorovat, jak se rozvíjí Eragonův vztah se Safirou. Safira se také velice změnila. Víc hlídá Eragona a snaží se mu se vším pomoci.

Ze všech míst, která Eragon navštívil, bych se nejraději chtěla podívat za elfy. Díky Paolinimu jsem si dokázala živě představit, jak to tam vypadá. Jen mi do teď dělá problém představit si, jak asi vypadá ten strom, ve kterém Eragon u elfů bydlel. Nějak mi to nejde do hlavy, budu si to muset nakreslit.

Na knize není co vytknout. Jen to, že jsem se místy docela nudila, ale zase to nahradili chvíle, kdy jsem nemohla dělat nic jiného, než jenom číst a číst a číst, protože mě kniha tak vtáhla do sebe, že ji prostě nešlo jen tak zavřít.

Jak u předchozího dílu knížky, tak i na této je drak. Tentokráte červený. Obálka se mi moc líbí. Je jednoduchá, ale popravdě musím říct, že se mi obálka předchozího dílu líbila o trochu více.

Kniha mě vůbec nezklamala, ba naopak jsme z ní moc nadšená. Jen mi vadilo, že nějaká místa byla příliš zdlouhavá, ale nevadí. Knize dávám 4,5 hvězdičky!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

You Might Also Like

0 komentářů