Recenze: Princezna Viktorie

By 15:37

Největší obrázek výrobku Princezna ViktorieNázev: Princezna Viktorie
Autor: Thomas Brezina
Rok vydání: 2009
Počet stran: 344
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Zažijte tajuplné prázdniny s Viktorií. Viktorie tráví prázdniny v Anglii, kam ji rodiče poslali, aby se zdokonalila v angličtině. Cítí se však osamělá a nešťastná, protože jí okolí dává najevo, že o ni nestojí. Po čase se jí náhodou dostane do rukou starý deník, který si před více než sto lety psala mladá princezna Philippa. Zápisky skrývají hrozné tajemství a Viktorie se náhle ocitá v princeznině kůži. Zdá se jí to, nebo se skutečně přenesla do minulosti? Běh událostí je stále záhadnější a Viktorie pochopí, že se stala součástí jakéhosi ďábelského plánu...



~~~

Knihy od Thomase Breziny jsem v dětství milovala, přečetla jsem od něj většinu knih, co u nás vyšly a jinak tomu nebylo ani s Princeznou Viktorií. Už jsem ji jednou četla, ale bylo to dávno, takže jsem si z knihy skoro nic nepamatovala a tak jsem si řekla, že by nebylo špatné si ji přečíst ještě jednou.

Viktorie na tři týdny odletěla do Anglie na prázdniny. Bydlí u Cooperových, velmi bohaté rodiny. Viktorie si myslí, že se s jejich dcerou Claire stanou kamarádky, ale stačí jeden den a Viktorie zjistí, jak hluboce se mílila a jak celý svět Cooperových od toho jejího liší. Viktorie má chuť všeho nechat a letět zpět domů, do Německa, ale nejde to.  Viktorii se do rukou dostane prastarý deník princezny Philippy a rázem se Viktorie ocitá ve smrtelném nebezpečí.

Kniha je dobrodružný román, který se ale v polovině začne vyvíjet nečekaným směrem. Ke konci už to bylo docela náročné na nervy. On se ten konec skutečně změní v něco nečekaného.

Kniha se četla rychle, a máte ji přečtenou za chvilku, i když se to možná nezdá, protože je docela tlustá. Jsou v ní ale velká písmena, takže čtení ubíhá opravdu rychle.

V knize se střídají dva pohledy. Jeden Viktorie a jeden nějakéhé osoby. Téměř do konce jsem netušila, co si druhé kapitoly znamenají, až u konce mi to došlo. Celou dobu jsem z toho jednoho byla zmatená a vůbec netušila, co znamenají.

Celá kniha je obohacená deníkem princezny Philippy a jelikož já mám deníkové zápisky ráda, tak tyhle části knihy se mi opravdu líbili. Nicméně mi přišlo klišé, že to, co se stalo Philippě se stalo i Viktorii, zrovna když o tom četla.

V knize bylo i několik překvapivých zvratů což se mi líbilo a i když byla kniha lehce předvídatelná, tak to mému hodnocení moc neuškodilo.

Ne že by kniha byla špatná, ale nějaká "hluchá" místa tam byla, takže knize věnuju 3,5 hvězdičky. Autor neměl špatný nápad, ale některé věci mi tam prostě neseděly.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Kelsí

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Knihu mám zrovna rozečtenou a zatím mě baví, ale občas jsem z děje trošku zmatená, jak jsi byla i ty. Tak snad mi z toho nezačne hrabat a dočtu jí..:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Thomas Brezina píše úžasně! :) Když jsem byla mladší milovala jsem ho. :) Klidně bych si jeho knihy přečetla znovu,i když jsem starší. :))

    OdpovědětVymazat