Recenze: Eragon

By 13:49

Název: Odkaz Dračích Jezdců - Eragon
Autor: Christopher Paolini
Rok vydání: 2004/09
Počet stran: 488
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...

~~~
Patnáctiletý chlapec Eragon žije se svým strýcem a bratrancem na farmě nedaleko města Carvahall. Jednoho dne, když jde lovit do Dračích hor, najde zvláštní modrý kámen. Rozhodne se, že ho vezme do vesnice a pokusí se ho prodat. Když se to ale nepodaří, rozhodne se, že si kámen nechá. Jenže po nějaké době se z něj začnou ozývat zvláštní zvuky...a pak se vylíhne malá dračice a Eragon ji pojmenuje Safira. Safira ho označí a tím se z něj stává Dračí jezdec, což mu zajisté změní život.

Příběh se odehrává ve smyšlené zemi, která se nazývá Alagaëzie. Je skvělé, že je v knize mapka této země, takže se můžu podívat, kde se teď Eragon se Safirou nacházejí a popřípadě se podívat, jak dlouhou cestu musí ještě ujít.

Safira je velice inteligentní a rychle roste. Takového draka bych chtěla doma. Myslím si, že je určitě lepší než kočka.

Tato kniha mě nadchla hned od začátku. Slyšela jsem na ni samé chvály, ale od knihy jsem toho moc nečekala a zároveň je toto moje první knížka, ve které se vyskytují draci, a nevěděla jsem, jestli se mi bude líbit.

Knihu jsem měla rychle přečtenou. Hned od začátku mě chytla a já už jenom nedočkavě otáčela stránky, abych se dozvěděla, co se stane dál. Vždycky, když jsem si představovala, jak bude kniha pokračovat, tak jsem se nikdy netrefila.

Tato kniha dokáže na každé stránce překvapit. Jediné, co se mi nezdálo je to, že Eragon se všechno učil hrozně rychle. Ale tak, když je to Dračí jezdec, tak musí být nějak výjimečný, ne?

I elfský a trpasličí jazyk mě na této knize zaujal. Když se v knize něco takového objevilo, tak jsem rychle přelistovala na konec knihy, kde je slovníček a všechno jsem si našla.

Určitě bych měla zmínit, že existuje i filmová podoba Eragona, takže jakmile jsem dočetla knížku hned jsem se podívala i na film. Na filmu se mi líbila Safira. Vypadala skoro tak, jak jsem si ji představovala. Škoda jen, že se film nedržel více knihy.

Tuto knihu musím všem doporučit! Christopher Paolini vymyslel skvělou zemi, skvělého hlavního hrdinu. Moc se těším na další díly a doufám, že budou stejně skvělé jako tato knížka. Knize dávám 4,5 hvězdičky, protože si musím něco nechat i na další díly.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Bailey

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Eragon se mi velice líbí. Určite si precti i dalsi dily. Co se tyce filmu, čekala jsem od nej o trochu vic. Takže me docela sklamal. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film je naprostá katastrofa! Ovšem knížky jsou pravým opakem :)

      Vymazat
  2. Na knihu se taky chystám :)..

    OdpovědětVymazat