Divergence (Veronica Roth)

By 10:02


Anotace: Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.




                         
~~~

Můj názor: Spolu s Polibkem pro Annu jsem se na Divergenci těšila nejvíce. Její vydání jsem stále vyhlížela a jen jsem se modlila, aby to bylo co nejdříve. No a, tak jsem využila příležitost a když byli na stránkách Albatrosu slevy, neváhala jsem a knihu jsem si objednala. Hned jsem se na ni vrhla jako hladový pes a začetla se. Měla jsem ji poměrně brzy dočtenou a opravdu mě bavila, ostatně tak jako ostatní knihy, ale že bych z ní byla uchvácená tak jako ostatní, tak to zas ne. Nechápu, proč ji všichni ostatní do nebe zvedají. Pro mě to je zkrátka další dobrá kniha v mé knihovně a víc už jsem se v tom nepatlala. Každý máme svůj vkus a jsem ráda, že nejsem jediná, kdo si něco podobného o této knize myslí.
Musím ale říct, že autorka měla jistě originální a jedinečný nápad a to s těmi frakcemi. Já bych také chtěla patřit do Neohroženosti .V sečtělosti jsou samý "šprti", upřímná já rozhodně nejsem a do mírumilovnosti bych nepatřila tím tuplem .
Tak jako Kelsí i já ze Čtyřky nešílím a také jsem si oblíbila jednu vedlejší postavu Uriaha a moc mě mrzí, že se tam neprojevil více. Ostatní postavy byli však také sympatické. V příběhu se nenaskytl snad nikdo kdo by se mi svým chováním protivil.
Osobně já také netuším, o čem ta anotace vlastně je. Neměla jsem a ani nemám potřebu si ji přečíst. Víte co se mi, ale líbí? Obálka. Je opravdu vydařená. V pozadí je Chicago a hlavním motivem je znak Neohroženosti. Pevnou vazbu mám také rozviklanou a je taková divná, ale s tím ni nenadělám.
Na další díl se těším, ale musím se přiznat, že více prahnu po dalším díle Železného krále. No, ale i přesto knihu doporučuji každému kdo má rád dystopie. Přečtěte si ji. Stojí tato kniha za pozornost ale podle mě ne zas tak velikou. Nedávejte mi to za zlé, ale sto lidí, sto chutí. Více to tady nebudu rozvádět.  Už je to dlouho co jsem tuto knihu četla. Asi dva měsíce a já už si nedokážu vzpomenout jaké pocity a myšlenky jsem měla ihned po dočtení....

Hodnocení: 95%

                                                                Natt

You Might Also Like

0 komentářů