Cinder (Marissa Meyer)

By 9:05

Anotace: Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…


                                                     ~~~
Můj názor: Knihu mi vylosoval random na měsíc červen. Zprvu se mi do ní nechtělo, ale pustila jsem se do toho.  Nakonec jsem byla opravdu překvapená. Byla to zajímavá a originální dystopie. Chvilkami jsem si připadala jako bych byla na jiné planetě v jiném světě, což byla tak zčásti pravda, protože příběh se odehrává v budoucnosti a žije se i na Měsíci. Naše auta byla pro lidi historický nález.
Musím to tady napsat. Když tam začali být zmínky o plesu, tak mi to připomnělo popelku. Cinder měla nevlastní matku a dvě sestry a měla zakázáno jít na ples. Nepíšu to tady však, že by mi to nějak vadilo, spíše takový můj postřeh a pocit. No a dokonce jsem právě zjistila, že autorka se inspirovala příběhy Červené Karkulky, Lociky a Sněhurky a to pak zapojila do svých knih. Myslím, že je to výborný nápad a uvidíme, jak to dopadne...
Cinder jsem si oblíbila už od samého začátku. Byla to sympatická holka/kyborg. Být kyborg v té době bylo velmi těžké, jelikož všichni lidé jimi opovrhovali. Zaujalo mě to, že měla železné součástky některé části těla. Dodalo to příběhu něco jiného. Pak se objevil na scéně princ Kai a já okamžitě věděla, že musí s Cinder být spolu. Jenže,..nebudu spoilerovat.
Konec začal nabírat na obrátkách a já dychtivě obracela stránky. To zjištění byl pěkně šokující a zárověň překvapující zvrat celé knihy.
Druhý díl podle anotace i ukázky vypadá moc zajímavě, ale já pevně doufám, že se v něm setkáme i s těmito hrdiny, protože jsem si je opravdu oblíbila.
Ještě můj názor k obálce. Myslím si, že  od originálu je naše česká obálka k zahození. Není špatná, ale né že by se mi nějak líbila. No, zmínila jsem se snad o všem. Mě se kniha líbila a těším se na další díl, který by měl vyjít příští rok.

Hodnocení: 94%

                                                                   Natt

You Might Also Like

0 komentářů