Zemětřas (Cherie Priest)

By 14:42


Anotace: V době občanské války přilákaly zprávy o zlatě na zamrzlém Klondiku na pacifický severozápad tisíce dobrodruhů. Každý chtěl zbohatnout. Ruští těžaři si dokonce najali vynálezce Levitica Bluea, aby jim zkonstruoval stroj, který dokáže těžit zlato pod ledem. Tak se zrodil Zemětřas. Již při první zkoušce se však stal neovladatelným – zničil několik bloků v centru města a otevřel puklinu, ze které začal stoupat jedovatý plyn. Ti, kdo se ho nadechli, se změnili v živé mrtvoly…Uplynulo šestnáct let. Zničené a zamořené město dělí od okolí vysoká zeď. Jen kousek za ní žije Blueova vdova se svým patnáctiletým synem Ezekielem. Ten se jednoho dne ve snaze očistit jméno svého otce vydává na výpravu zpět do zničeného města. Do města plného hladových nemrtvých, vzdušných pirátů a ozbrojených zločinců...
 
~~~

Můj názor: Do této knihy jsem se pustila poněkud s odstupem. Nebylo to, ale proto, že by mě nezaujala, spíše jsem na ni neustále zapomínala. Zemětřas jsem si koupila v lednu a přečetla jsem si ji, protože mi ho vylosoval random v projektu Čtení na slepo.
Nevím proč, ale této knihy bych si ani nevšimla, kdyby mě nazaujala obálka, která je opravdu úchvatná a přesně se hodí ke knize.
Právě předchvilkou jsem zjistila, že patří do tzv. steampunku. Nikdy jsem toto slovo neslyšela a ani jsem nevěděla co znamená, kdyby mi to nevysvětlila Kelsí.
Zemětřas je první díl série Mechaniské století. Netuším, zda se u nás budou vydávat další díly, ale tak bych si knihy asi nekoupila. Nevím proč, ale zdá se mi, že tady bylo vyřešeno vše co mě zajímalo a tak nějak si nedovedu ani představit co se bude dál dít.
Děj se odehrává v Americe v 19. století, což v příběhu lze jednoduše poznat. Vynálezci, vzducholodě a nebo i zlatokopci. To vše toto století charakterizuje.
Postavy? No zase je tady jedna postava, která mi hoodně vadila, ale tak to je jen detail :D Ale to co stojí za zmínku jsou  zombie, číňani, kteří se chovají úplně zvláštně a další lidé.
Knihu osobně doporučuji.Mě bavila od začítku a je plná zvratů. Vyrazil mi dech a já jsem se ještě dlouho potom nemohla z toho vzpamatovat. Konec byl podle mě nečekaný. Na každé stránce se něco děje a tak se nestane, že by jste se nudili.
Víte o čem jsem se zapomněla zmínit? Co to vlastně ten Zemětřas je. No tak to je stroj, který se provrtal pod městem a zničil všechny budovy. Díky tomu se do města dostala mlha, která tvoří z lidí nemrtvé a tak byla vybudována ochrannná zeď. Snad jsem to nějak srozumitelně vysvětlila. :D

Hodnocení: 81%

                                                                      Natt

You Might Also Like

0 komentářů