Vlny zmítané smrtí (Carri Ryan)

By 13:58

Vlny zmítané smrtí
Anotace: Gábi vede klidný život v bezpečí svého městečka u moře, za hradbou. Nechává přátele snít o Temném Městě na pobřeží a sama vše jen pozoruje z majáku. Nic jiného než domov nikdy nepoznala. Nic jiného ke štěstí ani nepotřebuje. Ale život po Návratu nemůže být bezpečný. Existují nebezpečí, která ani hradba nezastaví. Gabrielina matka si myslela, že svá tajemství nechala v Lese rukou a zubů, ale tajemství v jejich světě nezůstávají pohřbena - stejně jako mrtví. Gabrielin svět se začíná hroutit. Jeden večer za hradbou… Jeden kluk, kterého Gábi znala odjakživa, a jeden zahalený tajemstvím… Jeden okamžik nepozornosti, a půlka Gabrieliny generace je mrtvá, druhá půlka uvězněná. Gábi ví jediné: Jestliže má ještě doufat v budoucnost, musí se postavit lesu z matčiny minulosti. 


~~~

Můj názor: Vlny jsem si koupila někdy o Velikonocích, když jsem byla v Praze. Říkala jsem si, že si je přečtu až o prázdninách, protože je to docela tlustá knížka a abych se přiznala, docela jsem se jí bála, takže jsem knihu nechtěla rozečítat během školního roku. No, random mi ji vybral v projektu Čtení na slepo, tak jsem se teda dala do čtení. A že to bylo dlouhé čtení!
První den jsem přečetla docela hodně, jenže pak to začalo. Poslední testy ve škole. Knížka šla stranou a já neměla ani náladu číst, a to trvalo týden. Takže za týden jsem přečetla asi 150 stran. Bravo, můj rekord.. Poté přišel na řadu týden druhý.. to se zase udělalo pěkně a já byla celý den na koupališti. No, v sobotu jsem to konečně dočetla, dokonce ve zdraví. A zas tak strašné to nebylo, jak jsem se obávala.
Musím pochválit autorku, že i když se tam Mary vyskytovala, už to nebyla ta ufňukaná holčička, co mi v prvním dílu neskutečně lezla na nervy. Což je jedině dobře, že tu nebyla. Sice se tu dostala na řadu Gábi ála strašpytel, ale to nebylo zas tak hrozný.
Musím se přiznat, děj tohoto dílu se mi líbil více než první, ale duch knihy byl podle mě ve stejné stylu, což mi příliš nesedlo, ale myslím, že tahle kniha se autorce vydařila lépe, než díl první. I když výraz "mudo" se mi hnusí, tak i to jsem kupodivu přežila. Asi jsem už věděla, co čekat.
Nechci spoilerovat, ale já čekala, že opět všichni umřou jako v prvním dílu, ale nestalo se. Za to má kniha další plus.
Ještě bych tady chtěla zmínit maják. Žít v něm musí být úžasné a já bych si to opravdu chtěla alespoň na den či dva zkusit. Mary i Gábi závidím!
Abych to shrnula. Tento díl se mi zdál lepší, než ten první, nicméně to na 5 hvězdiček nestačí, takže kniha dostala krásné 4. Jsem zvědavá, co donese díl třetí a taky doufám poslední. Víte, jak to dnes s těmi sériemi je..

Hodnocení: 91%

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tak já musím říct, že Les se mi líbil víc než Vlny. Přišel mi takový jiný a nevěděla jsem co od něj čekat a ve Vlnách jsem byla místy trochu znuděná, ale taky se mi líbily... :)

    OdpovědětVymazat