Recenze: Plavba Jitřního poutníka

By 10:40

Největší obrázek výrobku NARNIE – Plavba Jitřního poutníkaNázev: Letopisy Narnie - Plavba Jitřního poutníka
Autor: C. S. Lewis
Rok vydání: 2006/2010
Počet stran: 264
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie!
Vydejte se společně s Edmundem, Lucinkou a Eustacem na loď prince Kaspiana a hledejte sedm přátel, kteří se dávno ztratili s princovým otcem při nebezpečné plavbě k Východním ostrovům.
Nenechte si ujít Letopisy Narnie, fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

~~~

Lucinka a Edmund musí na prázdniny odjet k tetičce Albertě a strýci Haroldovi. Ti mají syna, Eustace, kterého děti Pevensienovy nemůžou vystát. A je to oboustranné. Eustace by byl raději sám, než s nimi.

Eustace je opravdu protivný a já bych s ním v jedné místnosti nevydržela ani pět minut. Myslím, že Lucka i Edmund se mu vyhýbaly co nejvíce, jenže Eustace do všeho strká nos a neměl v plánu je nechat samotné, takže za nimi stále dolézal. A to se mu nevyplatilo...

Jednou, když Lucie a Edmund obdivovaly obraz v jejich pokoji, Eustace u toho samozřejmě nechyběl, se opět dostaly pomocí kouzla do Narnie. No abych to upřesnila, na loď, Jitřního poutníka, na které se plavil sám Kaspian. Jen oběvovat další pevniny, které se nacházejí daleko za osamělými ostrovy. Toužil najít všechny dávné přítele jeho otce.

Lucka i Edmund jsou nadšení, s otevřenou náručí přivítají další dobrodružství. I Kaspian se raduje, znovu se setkal se svými dřívějšími kamarády, jen Eustace tuhle cestu všem znepříjemňuje.

Splní se Kaspianův úkol, za jakým se na dlouhou plavbu vydal? A co Eustace, bude stále tak protivný, nebo se změní? Tohle všechno se dozvíte, když po knize sami sáhnete!

Myslím, že v této knize se zatím asi nejvíc ukázala ta "pohádkovější" podoba. Ne že by mi to vadilo, jen mě to trochu překvapilo. Ale přiznávám, předchozí díly se mi stylem asi líbily více.

Naopak si myslím, že tento díl má zatím nejlepší nápad. Opravdu se mi líbil a bylo vidět, že si Lewis na tomto díle dal záležet. Děj byl podle mě dobře promyšlený, ale jak jsem četla, všude jsem prostě cítila tu "pohádku" a někdy to na mě bylo prostě moc.

Zmínit bych měla také to, že jsem se do této knihy nemohla nějak začíst. Nevím, čím to bylo způsobeno, ale knihu jsem četla opravdu dlouho, a i když bych to mohla svést na školu, které bylo opravdu hodně a myslím, že od ní ještě nemám pokoj, tak prostě cítím, že se školou to opravdu nemělo žádnou souvislost. Asi jsem na knihu neměla náladu, nebo tak něco.
Opět nás knihou doprovází pěkné ilustrace, které knihu alespoň trochu zpestří. Kniha je oddechová a i když vím že celá série je pro mladší věkovou kategorii, v téhle knize se to zatím projevilo nejvíce. Což ale neznamená, že lituji toho, že jsem si knihu přečetla. To vůbec!
No a jako tradičně, když už se blížíme ke konci, je čas na zhodnocení obálky! Tahle obálka se mi líbí nejvíce z celé série. Autorovy se opravdu hodně povedla, ke knize skvěle sedí. Je taková jednoduchá, laděná do příjemných barev.

To, co jsem se dozvěděla na konci pro mě ani tak velké překvapení nebylo, nicméně, nějak už si Narnii nedokáži představit.
I když se mi kniha líbila, okouzlila by mě více, kdybych byla věková kategorie, pro kterou je kniha napsána. Jsem ale ráda, že Narnii vlastním a s ní i tuhle knihu. Třeba někdy, až se budu chtít oddreagovat, po téhle knize znova sáhnu. Nu, to je asi tak všechno, co bych chtěla o této knize říci. Knize uděluji 3, 5 hvězdičky s tím, že kdybych byla mladší, asi by si ode mě vysloužila plný počet.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete koupit také na arara.cz

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů