Recenze: Letopisy Narnie - Poslední bitva

By 15:08

Největší obrázek výrobku NARNIE – Poslední bitva
Název: Letopisy Narnie - Poslední bitva
Autor: C. S. Lewis
Rok vydání: 2006/2008
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Jill s Eustacem se znovu vydávají do země, které hrozí zkáza. Narnie je zmítána zmatky a pochybnostmi a král Tirian musí zabránit jejímu úplnému zničení. Začíná bitva, která navždy rozhodne o budoucnosti slavného království Narnie!
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.



~~~

MŮŽE NASPOILEROVAT PŘEDCHOZÍ DÍLY!

Chtěla jsem mít Narnii kompletní, takže jsem neváhala a i tuto knihu jsem si vzala jako rec. výtisk od Fragmentu. Jelikož ale knihu Stříbrná židle nevlastním, tak jsem se do knihy pustila hned po Plavbě Jitřního poutníka.

V Narnii nastaly krušné časy! Nejhorší za celou její historii. Celou jí otřásají lži, k moci se dostávají Kalormenci. Jill s Eustacem se do Narnie vydají a doufají, že se jim ji podaří zachránit. I když zachrání krále Tiriana, podaří se jim všechny zvířata přesvědčit, aby přešly na jejich stranu?

Už v Plavbě Jitřního poutníka jsem měla neblahé tušení, že se mi další díly nebudou líbit, a to se splnilo. Já si Narnii bez dětí Pevensienových nedokáži představit a i když se v knize z části objevily, už to nebylo ono. No a nejvíce mě zklamalo, že Lewis z příběhu jednu osobu úplně vyšachoval a že se v knize vůbec neobjevila.

Konec mi přišel nesmyslný, nějak mi nedává smysl a ani se mi nelíbí. Někomu může přijít úžasný, já však patřím do té skupiny, komu se nelíbil.

Víte, podle názvu jsem čekala nějakou velkou bitvu, ale to, čeho se mi dostalo ani tak moc bitva nebyla. A to mě docela zklamalo protože zastávám ten názor, že s velkolepou bitvou by byla kniha zajímavější a pro mě by to byl lepší konec než takový, jaký vytvořil Lewis.

Abych ale jenom nekritizovala, za zmínku stojí, že příběh není předvídatelný. Za to má kniha určitě plus. V knize se mi také líbilo, za jakých okolností se Jill a Eustace do Narnie dostali. Bylo to něco neobvyklého, protože každý by čekal nějakou obyčejnou situaci, ale tohle obyčejná situace ani zdaleka nebyla.

Knížku jsem četla chvíli, a ze začátku mě i bavila, ale někde za polovinou jsem byla ráda, že vůbec čtu a ten konec.. o tom už jsem se zmiňovala výše.

Jsem ráda, že jsem si tento díl přečetla, ale že bych si tuto knihu toužila v blízké době přečíst, to ne.
Tahle kniha mi přišla asi nejslabší z celé série a proto jí dávám 3 hvězdičky. Kniha mi nesedla a s tím se nedá nic dělat.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Kelsí

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Tak Letopisy Narnie jsou trochu jiné, než ostatní fantasy knihy a asi nejsou pro všechny. Já osobně je mám ráda, ale chápu, že se někomu nelíbí. Může to dělat i to, že mají silný náboženský podtext, asi i proto se nedá očekávat nějaký moc akční konec. Ale abych pravdu řekla, tak nejvíce se mi líbí Lev, čarodějnice a skříň a Prins Kaspian.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Mě se ostatní díly líbily, nejvíce Lev a Princ, jako tobě, ale tento díl mi nějak nesedl;)

      Vymazat
  2. me posledni dil uplne nastval :D hlavne proto ze to konci a taky ten konec jak to dopadlo.. mno strasne
    a taky me bylo lito ze uz tam nejsou puvodni deti, nebylo to uz ono

    OdpovědětVymazat
  3. Mně osobně se líbil nejvíc " Kůň a jeho chlapec". Bitvu jsem četla hlavně kvůli tomu abych zjistila jak to tedy všechno dopadne a docela mě zklamala...

    OdpovědětVymazat