Recenze: Impérium černé a zlaté

By 18:31


Název: Stíny vědoucích 1 - Impérium černé a zlaté
Autor: Adrian Tchaikovsky
Rok vydání: 2010
Počet stran: 488
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace: Městské státy Nížin žily po staletí v míru, byly to kolébky civilizace, prosperity a moudrosti, ochraňované smlouvami, obchodem a vírou v rozumný úsudek svých sousedů. Ale mezitím ve vzdálených oblastech světa začalo Impérium Vos pohlcovat město za městem pomocí svých dokonale vycvičených armád, strojů a smrtícího Daru… A teď se jeho hlad po válce a dobývání stal neukojitelným.
Pouze stárnoucí Stenwold Maker, šéf špionáže, řemeslník a politik, vidí, že dlouhá doba míru je u konce. Na jeho ramenou tedy spočívá úkol otevřít oči svému lidu dříve, než černozlatá vlna zaplaví Nížiny a zničí vše, co jí bude stát v cestě.
Ale nejdříve musí zařídit, aby se on sám nestal další obětí Impéria.
Impérium černé a zlaté je spisovatelským debutem Adriana Tchaikovského, nadějného britského autora, a první část cyklu Stíny vědoucích. Tchaikovsky přišel s neotřelým nápadem – propůjčil svým knižním lidským hrdinům hmyzí schopnosti. Tím dokázal, že i dnes lze napsat kvalitní a originální fantasy, jejímž hlavním hybatelem není všemocná magie. Přidá-li se k neobvyklým postavám napětí, humor a dobrodružství jako v tomto případě, vznikne čtivá kniha vhodná pro bezmála každého čtenáře. Na své si přijde skalní příznivec fantasy románů i neznalec tohoto žánru. Začtěte se také do dlouho očekávané novinky na českém trhu a stejně jako tisíce dalších světových čtenářů budete i vy s napětím očekávat její pokračování. Stíny vědoucích vás totiž chytnou, a už nepustí…

~~~
Adrian Tchaikovsky je anglický autor. Impérium černé a zlaté je první kniha ze série Stíny vědoucích, kterou si od něho můžeme přečíst v češtině.

Impérium stále sílí a získává nová a nová území. Stenwold, brouk, se snaží přesvědčit Nížiny, aby jen slepě nekoukaly a začali dělat i něco jiného, než jen Vosám prodávat za velké peníze zbraně a jiné válečné věci. Stenwolda ale nikdo neposlouchá a tak se rozhodne, že bude muset zasáhnout sám.

Na tuto chvíli se připravoval deset let, ale když přišla, zjistil, že vůbec není připraven. Před deseti lety Vosy zaútočili na město jménem Myna, ve kterém Stenwold poprvé bojoval proti Vosám.

Nyní se na svou výpravu vypravili vybraní studenti univerzity, ve které Stenwold učí. Mezi studenty je jeho neteř Che Makerová, chráněnka Tynisa, princ Salma a míšenec Totho. Dokážou studenti zastavit vojska Vos, nebo je alespoň zpomalit?

Tato kniha je naprosto originální. Lidé s hmyzími schopnosti a dary, to se jen tak nevidí. V knize můžeme najít - Vážky, Brouky, Pavouky, Kudlanky, Mravence, Můry, Vosy, Škorpiony, a jak to tak vypadá, tak mnoho dalších, například míšence, kteří to mají ve společnosti docela těžké..

V knize se také nachází pár ilustrací, které jsou naprosto úžasné. Škoda, že je jich tam jenom pár. Když jsem na nějakou ilustraci narazila, tak jsem si ji vždycky dlouho prohlížela. Nejvíce se mi líbil obrázek na straně 278, takže kdo má knížku, tak se může podívat.

Na knihách se mi líbí, že jsou v nich mapy. Dokážu si tak představit, jak země vypadá a taky jsem mohla sledovat jakou cestou se hrdinové této knihy vydávají. Jen je škoda, že tato "mapa" není moc podrobná, ale aspoň něco, ne?

Kniha se velice dobře čte. Ikdyž mi to ze začátku dělalo problémy, než jsem si zvykla na autorův styl psaní, ale pak už se otáčely stránky jedna za druhou. Musím říct, že autorův styl je velmi působivý. V jednu chvíli je příběh z pohledu Che a ani nemrknete a už znáte i pocity ostatních.(Nebo se mi to jenom zdálo a četla jsem tak rychle??:))

Obálka knihy je velice zajímavá. Zaujala mě na první pohled a také částečně kvůli ní jsme si chtěla tuto knihu přečíst.

Kniha se mi opravdu líbila a určitě ji vřele doporučuju. Knihu hodnotím 4,5 hvězdičkami.

Tato série - Stíny vědoucích - má osm dílů, ale v České republice vyšel zatím jen jeden. Doufám, že co nejdříve vyjde další, neboť mě tato série zaujala. Druhý díl by se podle všeho měl jmenovat "Pád vážky", teda, jestli vůbec vyjde a já doufám, že ano.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press.

Bailey

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Pěkná recenze. Knihu jsem četl, mojí recenzi si můžeš přečíst na našem blogu. Taky se mi líbila - jak příběh tak obálka (ilustrace celkově) a nemůžu se dočkat dalšího dílu. Snad už vyjde brzo.

    OdpovědětVymazat