Pán prstenů - Společenstvo prstenu (J.R.R. Tolkien)

By 15:28

Anotace: V dávných dobách vykovali elfští kováři prsteny moci, netušili však, že Temný pán Sauron dal vyrobit ještě Jeden prsten, který měl vládnout všem. Spojené armády lidí a elfů nakonec Saurona porazily a prsten mu odňaly, tato magická věc se však ztratila, aby po mnoha letech padla do rukou Bilba Pytlíka. Trilogie Pán prstenů vypráví o nebezpečné cestě Bilbova příbuzného Froda, který musí opustit ospalou vesničku Hobitín v Kraji a vydat se na nebezpečnou cestu přes celou Středozem k Puklinám osudu, aby zničil Prsten, a zmařil tak Sauronovy temné plány.





~~~

Můj názor: Ze začátku knihy jsem byla pořádně zmatená. Bylo tam až příliš názvů a jmen. Pak se to trošku uklidnilo a já jsem se mohla s chutí a plná očekávání začíst. Musím se přiznat, že Pán Prstenů mě nikdy nelákal. Ještě jsem dokonce ani neviděla film- já vím, je to pořádná ostuda :D a tak jsem byla zvědavá jak se co bude vyvíjet a dít. Vůbec jsem nevěděla co mám čekat. Příběh mě, ale překvapil a to v kladném smyslu. Celkový námět knihy se mi líbil. Byl opravdu originální. Knihu o Hobitech jsem ještě v knihkupectví neviděla, tedy když pomineme tuto trilogii. Děj vám tady popisovat nebudu, protože jistě víte o co se tam jedná.
Pokud si chcete přečíst tuto knihu, potřebujete opravdu velkou fantasii. Tolkien umí úžasně popsat krajinu, věci a osoby, což se mi líbilo, protože ne každý autor to dobře vystihne. Hodně lidem se právě příliš dlouhé odstavce s popisy protivili, ale mě ani tak moc nevadili (v jiné knize bych už měla nutkání obrátit stranu).
Hlavního hrdinu Froda Pytlíka jsem si od začátku zamilovala. A kdo by si nemohl oblíbit Sama. Vždyť tady bylo vyobrazeno krásné přátelství na celý život :) Sam by šel za Frodem klidně i do pekla i přes veškeré nebezpečí a tak to má být.
Když jsem knihu otevřela ve své čtečce celý příběh mě chytil a já se nemohla vyprostit. Četla jsem a četla. Byly to už tři dny a já jsem si myslela, že už musím být u konce, jenže pak přišel moment překvapení, když jsem zjistila, že jsem teprve u 4 kapitoly. Celá kniha je tak výtečně napsána. V každém odstvaci se děje něco zajímavého. V příběhu můžeme také objevit písně, básně ale i například krásné ilustrace.
Jedna rada a pro mě ponaučení: Tolkiena nelze jen tak přehlížet. Jeho knihy, tak jako Harry Potter nikdy nezaniknou a všichni si je budou muset jednou přečíst. Dokonce jsem teď zjistila, že Pán Prstenů je zahrnut v četbě na maturitu. Kniha se mi opravdu líbila.

Hodnocení: 80%

Natt

You Might Also Like

0 komentářů