Divergence (Veronica Roth)

By 14:25

DivergenceAnotace: V Chicagu budoucnosti je společnost rozdělena do 5 frakcí a každá z nich se věnuje pěstování určité ctnosti - Candor (poctivost), Abnegation (nesobeckost), Dauntless (odvážnost), Amity (mírumilovnost) a Erudite (inteligence). V takovém světě žije Beatrice. Každý rok ve stanovený den si musí všichni šestnáctiletí vybrat jednu z frakcí, do níž budou patřit po celý svůj život. Beatrice se rozhoduje mezi tím, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže...






~~~

Můj názor: Divergence byla asi nejočekávanější kniha tohoto roku a já jsem ji chtěla mít v knihovničce co nejdříve, protože ani já si nechtěla tuto knihu, kterou všichni hodně vychvalují nechat ujít. A tak, když na Albatrosu (zase) byly slevy, jsem si knihu objednala. Hned jsem se do ní začetla a přečetla jsem ji asi za dva dny. Rozhodně jsem ráda, že jsem si ji přečetla, i mě bavila, ale něco mi tam prostě chybělo. Těžko se vysvětluje co, ono to možná ani vysvětli nejde. Kniha není špatná, to vůbec, myslím si, že by si ji měl přečíst každý, kdo aspoň matně tuší, co to je dystopie a udělat si obrázek o této knize sám.
Chicago je rozděleno na pět frakcí: Mírumilovnost, Sečtělost, Neohroženost, Odevzdanost a Upřímnost. Já se klidně přiznám, hodně, hodně, hodně moc bych chtěla patřit do Neohroženosti. Tuhle frakci jsem si oblíbila. Podle mě si tuhle frakci vybrali samí "šílenci", takže bych tam skvěle zapadla.
Hodně divný mi však přišlo, jak se Tris tak strašně rychle změnila. Vím, že touha po dobrodružství v ní dřímala stále, ale ta frakce ji vážně vlezla na mozek. To ale neznamená že by se mi její změna nelíbila, právě naopak. Stal se z ní úplně jiný člověk. Stala se z ní Neohrožená, to tetování na klíční kosti směr srdce byl skvělí nápad a já si to tetování zamilovala.
Vím, že všichni ze Čtyřky úplně šílí, ale to já tvrdit nemůžu. Ne že bych ho neměla ráda, to ne, ale prostě není můj typ.
A když už jsme u těch postav, oblíbila jsem si jen jednu postavu, Uriaha. Nevím proč, ale tohohle kluka v té knize můžu. A pak tu je ještě Lynn, ne že bych si ji oblíbila, ale v něčem jsme si dost podobné. Věřte, dokážu být hodně nepříjemná.
Možná se budu opakovat, ale v poslední době čtu samé dobré knihy, takže vám už víc děje neprozradím, stojí za to si ho přečíst, aniž byste věděli, co vás čeká.
Musím se přiznat, já sama nevím, o čem anotace pojednává, já ji jednoduše nečetla. A myslím, že ještě dlouho ji číst nebudu. Nějak mě ani nezajímá.
Na obálce je znak Neohroženosti, strašně se mi líbí. Na druhém dílu je, myslím, Mírumilovnost.
Ještě bych se chtěla zmínit o vazbě knihy. Je to hardback - pardon, pevná vazba, a nevím proč, ale přijde mi strašně chatrná, taková "rozvrzaná". No, tohle téma raději nebudu dál rozvíjet.
Na druhý díl se těším, to jo, ale že bych byla tak moc natěšená jako u nějakých jiných knih, to se říct nedá.

Hodnocení: 89%

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tak nevím, možná to není kniha pro každého:) Někoho naprosto uchvátila, jiným v ní zkrátka něco chybí. Lidé jsou různí :) Ale hezky sepsáno:)

    OdpovědětVymazat