Virus (Kathy Reiches)

By 16:32


Anotace: Čtrnáctiletá Tory Brennanová měla odjakživa smysl pro dobrodružství; konec konců je přece neteří slavné soudní antropoložky Temperance Brennanové. Nyní se však stěhuje doprostřed pustiny – na ostrov Morris v Jižní Karolíně, k otci, jehož nikdy nepoznala. A zvyknout si na docela nový život není snadné.Seznamuje se se skupinkou místních dětí, které s ní sdílejí zápal pro vědu, a svůj volný čas tráví zkoumáním zastrčených zákoutí mokřiny kolem ostrova Loggerhead. Jenomže ve výzkumném ústavu na Loggerheadu se dějí divné a nebezpečné věci. Dětem se podaří z místní utajené laboratoře zachránit štěně vlčáka, ale nakazí se přitom vzácným kmenem psího parvoviru, který jim pozmění DNA – navždycky. Díky zbystřeným smyslům a rychlejším reflexům se jim možná podaří vyřešit případ dávné vraždy… tedy pokud zůstanou naživu dost dlouho, aby zachytily pach vraha. Naštěstí teď už jsou mnohem víc než přátelé. Jsou smečka. Jsou viráti.



_________________________________


Můj názor: Kniha se mi opravdu líbila (ano, tak jednoduše a stroze tato věta zní). Předchozí knihy od této autorky jsem nečetla, a tak nemůžu posoudit, v čem se tyto dvě série liší. Příběh Tory mě nadchl už od začátku. Jen a jen díky Abyss jsem si všimla této knihy. Zaujala mě nejen obálka, ale i anotace. Pokud si stále nemůžete vzpomenout, kde jste jméno Kathy Reiches, tak já vám to teď prozradím. Kathy napsala světoznámou sérii Kosti. Jistě jste už tento seriál viděli. No, teď ale zpět ke knížce.
Tory žije na ostrově se svým otcem, který zde pracuje ve výzkumné laboratoři. Před rokem zjistila, že je neteř světoznámé soudní antropoložky Temprenace Brennanové. No jde to vidět i na její povaze. Tory je zapálená pro dobrodružství. Na ostrově má kamarády a nic ji nechybí. Všichni žijí poklidně až do doby, kdy najde Tory zatoulaného vlčáka, který má psí parovir. Tento vir by neměl být přenosný na člověka, jenže to asi tak není, protože se Tory a její dva kamarádi tímto virem nakazí. Vše se zkomplikuje, když na ostrově, poblíž laboratoře najdou kostru starou necelých 16 let. A tak začíná jejich pátrání…
Detektivní zápletka s něčím fantastický dala knize to správné dění. Ze začátku jsem spíše z donucení obracela stránky, jenže pak se stalo něco vzrušujícího a nebezpečného, že jsem se do toho pořádně začetla. Kniha není jen obyčejný příběh, který je pro mladší čtenáře. Spletitá zápletka vás nutí přemýšlet s hlavními hadinami a pomalu řešit příběh. Romantiku tady nehledejte. I když je tady nepatrný náznak, autorka ho více nerozvinula. Sice by nějaký ten menší románek knihu více uvolnil, ale to nevadí.
Jakmile jsem knihu dočetla a pověděla mamce, že mě kniha bavila rychle mi ji čmajzla a šla taky číst. Mamka je správná fanynka Kathy a její knihy ji taky očarovali.
Další díl, který by měl mít název Poklad má vyjít ještě tento rok 28.11.

Hodnocení: 88 % 

  Natt

You Might Also Like

0 komentářů