Recenze: Theodore Boone - Právník školou povinný

By 8:31

Název: Theodore Boone - Právník školou povinný
Autor: John Grisham
Rok vydání: 2011
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fortuna Libri
Česká anotace: Jednoho z nejlepších vypravěčů současné americké literatury Johna Grishama není třeba českým čtenářům představovat. Jeho romány se - podobně jako v Americe a v mnoha jiných zemích světa - i u nás staly bestsellery.
Ve své nové knize zůstal věrný oblíbenému žánru - právnickému thrilleru - oslovil však poprvé mnohem mladší čtenářskou obec. Třináctiletý Theodore Boone je kluk jako každý jiný, ale v něčem se přece jen od svých vrstevníků liší: má zvláštního koníčka, kterému věnuje každou volnou chvilku. Theodora zajímá vše, co se točí kolem soudních procesů. Sleduje dění v soudní síni, snaží se napomoci vyšetřování, zkoumá důkazy i výslechy svědků. Své závěry konzultuje s rodiči, kteří jsou - jak jinak - právníci. Někdy ale pátrá na vlastní pěst. Tak tomu je i v kauze vraždy paní Duffyové. Vše se zdá jasné až do chvíle, kdy Theo odhalí svědka, o němž nikdo neměl ani zdání. Přesvědčí jej, aby šel svědčit k soudu, zvrátil průběh procesu a pomohl sejmout obvinění z nevinného člověka?

~~~
Co by jste udělali, kdyby jste věděli něco, co dostane člověka do vězení? Co by jste udělali kdyby jste to ale nesměli říct? Tak tyto otázky si musí pokládat teprve 12 kluk Theodore Boone. Theo žije v rodině právníků a tak se nesmíme divit, že nesleduje dětské seriály ale právnické procesy.




V městě najdou mertvolu ženy a z vraždy obviní jejího manžela, kterému jako jedinému důvěřovala a on jako jediný měl možnost ji zabít. Jenže neexistují takové důkazy, které by ho usvědčili a tak je na 99% jisté, že bude propuštěn. Theo však něco zjistí. Něco co je mimořádně důležité, ale on musí držet jazyk za zuby.

Éééé.. no...čím bych tak měla začít? Když byla kniha v pořádku, ale do čtení jste se nutili a druhý díl už nechcete ani vidět? Pak je těžké psát na tuto knihu recenzi. Absolutně nevím o čem bych se měla zmínit.

Při mém čtení jsem poznávala, že tato kniha je určená pro mladší věkovou kategorii, do které já už nezapadám, ale kdybych měla o pár let méně rozhodně bych se ráda vracela k této knize.

Nechci tady kritizovat, ale jinak to asi nepůjde. Nevím, nevím. Tato kniha je svým způsobem dobrá, ale něco jí tam chybí. Pro mladého čtenáře to bude ta nejskvělejší kniha, ale já jsem v tom celou dobu hledala nějakou pointu, protože netuším, o co tam celou dobu vlastně šlo.

Děj byl..nebudu lhát..zkrátka byl nudný. Ano pomyslíte si stala se tam vražda, vždyť tam muselo být tolik akce, ale ono to je právě naopak. Přišlo mi, že vražda tam byla jen tak okrajově a spíše se autor zaměřil na něco jiného.

Když jsem byla v Theově věku můj sen byl se stát právničkou, během jednoho roku se však změnil a tak jsem docela byla ráda, že jsem měla možnost prozkoumat taje této práce. Příliš zdlouhavých popisů procesu tam bylo až, až.

Theo byl sám osobě sympatický hrdina, ale na svůj věk se choval moc dospěle. Vždyť je mu 13, proboha! Přece se nemůže chovat jako dospělý člověk.

Lhala bych kdybych řekla, že se mi kniha líbila a doporučovat ji nebudu. Ale víte co se říká. Člověk musí nejprve zkusit nebo zažít a pak až usuzovat. Já jsem za přečtení této knihy nic nedala, pouze tuto recenzi, takže mi to nevadí. Byla to taková odreagovačka.

Obálka je hezká a právě díky ní jsem se dostala k této knize. Rovnou tady napíšu mé hodnocení, které se bude zdát nízké, ale já nemůžu jinak. Knize dávám
2 hvězdičky

a moc se omlouvám za krátkou recenzi, ale když nevíte co napsat tak to prostě nejde i kdyby jste si lámali hlavu sebevíc.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fortuna Libri.
                                                                     Natt


You Might Also Like

1 komentářů

  1. KDo je ten nečekany svěděk o kterrém nikdo neměl zdaní jmeno? Prosím děkuji :)

    OdpovědětVymazat