Recenze: Sága prokletých - Morová rána

By 8:00

Název: Sága prokletých - Morová rána
Autor: Sandemo Margit
Rok vydání: 2008
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Světově proslulá sága Prokletých! Příběh plný tajemství, napětí a lásky. Silje je mladá dívka, která při morové epidemii přijde o všechny své blízké i domov. Je ponechána svému osudu. Když už se všechno zdá být beznadějné, život jí zcela změní náhodné setkání s tajemným cizincem... V té době ještě netuší, že se zanedlouho ocitne v blízkosti strašidelných hor a pozná pravdu o záhadných obyvatelích a jejich prokletí. Nechte se pohltit silným příběhem, který oběhl celý svět.

__________________________________

V celé zemi probíhá velmi zákeřná nemoc. Mor. Silje je šestnáctiletá dívka, které vzal mor rodiče a ona se ocitla sama ve velmi beznadějné situaci. Její otec byl kovář a jeho pán ji vyhnal z jejich domu. Silja je odkázána na život na ulici bez jídla v ukrutné zimě přežívající z kousku plesnivého chleba.

Jednoho dne najde v potemnělé ulici tělo mrtvé ženy a malou holčičku. Ani nepřemýšlí, a vezme ji sebou, i když je jisté, že stejně brzy podlehne moru. Aby toho nebylo málo, v lese najde novorozeně, které tam zanechala mladá nešťastná šlechtična Charlotte. A tak se stane, že se Silja bude muset postarat nejen o sebe, ale i o tyto dvě malé děti.

Už jste si mysleli, že se nic zvláštního nebo šťastného nestane? Pokud ano, tak to jste na omylu. V lese se Silja seznámí s tajemným mužem, který ji požádá o pomoc, a za oplátku ji sežene něco k snědku a nějaké místo, kde by se mohla s dětmi usídlit. A tak se stane, že se ocitne na statku mistra Benedikta, kde se mají velmi dobře.

O děti je postaráno a Silja si našla novou zálibu. Každý den chod s Benediktem do kostela malovat. Jednoho dne se však zase něco pokazí. Silja je nařčena, že je čarodějnice, protože se stýká s oným záhadným mužem který patří mezi Prokleté. A tak se dostává tam, kam by sama nevkročila. Za horami v údolí, kde žijí utečenci a prokletí.

Když jsem knihu uviděla poprvé, nic perfektního jsem od ní nečekala. Zaujala mě svou anotací a obálkou, ale ještě dlouho potom jsem se zdráhala než jsem si ji vzala. Ale mile mě překvapila. Nevzpomínám si, kdy jsem naposledy četla knihu, která se odehrává v minulosti. Pro vaši informaci takovéto typy knih mám hrozně ráda.

Tento příběh patří do historické kategorie s nádechem fantasy. Četla se velmi lehce, což jsem vůbec nečekala. Ani jsem se nenadála a už jsem měla půlku knihy přečtenu. Až tak poutavě byla napsána. Je to spíše taková oddechovka, kde nemusíte přemýšlet a příjemně si u ní odpočinete, a možná se i něco naučíte. Celý příběh byl vyprávěn v er-formě.

No jo. Už jste si mysleli, že nezačnu kritizovat? Tak to se pořádně mýlíte. Jediné co mi v knize opravdu vadilo, bylo to, že se tam až moc objevovali milostné scény. Přežila bych dvě, ale ta autorka jich tam napsala snad tisíc :D

Dále mi vadilo to, že děj se ubíral velmi pomalu. Postupně se rozvíjeli charaktery postav a my jsme se seznamovali se všemi, jenže na konci to celé dostalo příliš velký spád a to mi tam nesedělo.

Víte, něco mi tam chybělo, a to především více rozvinutá dějová linie šlechtičny Charlotte. V příběhu je o ní zmínka, ale více už nic a já bych se chtěla dozvědět více o jejím životě.

Hlavní hrdinka byla velmi příjemná dívka. Silje ztratila celou rodinu a živila se jen plesnivými kůrkami a muselo to být pro ni opravdu těžké, jenže když našla malou Sol, její láska k dětem zvítězila a začala se o ni starat. Líbil se mi její vztah k dětem. Rázem byli pro ni vše, i když nebyli doopravdy její.

Už jsem se zmiňovala, že jméno Silje je opravdu divné? :D Všeobecně byli v knize velmi zvláštní názvy. Překladatelé nechali v příběhu originální názvy, a nic nezkoušeli předělat. Tím jsem však nechtěla říct, že by mi to vadilo :)

Když jsem si tak pročítala recenze na tuto knihu, přišlo mi, že čtenáři měli stejný názor. Všichni by se rádi dozvěděli něco více o tom vážném prokletí a o Prokletých. Nikdo se prakticky nic nedozvěděl. Chtěla bych toho víc si o tom přečíst, protože tak jsem se do postav nemohla pořádně vžít.

Na konec bych se chtěla zmínit o tom, že tato série má asi dohromady nějakých 49 dílů. V ČR se vydaly pouze 4 knihy, což mě docela mrzí, ale tak komu by se chtělo překládat tolik knih? :D

Kniha se mi opravdu líbila. Byla zajímavý a poutavá a já si rozhodně pořídím další díl. Přemýšlela jsem jak ji ohodnotit a rozhodla jsem se pro 4 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit na arara.cz.

Natt

You Might Also Like

1 komentářů

  1. wooow ... 49 dílů??? no tak to teda wow :))
    Jinak knížku mám doma a těším se, až se do ní pustím :))

    OdpovědětVymazat