Recenze: Lovkyně snů - Vstříc temnotě

By 13:21

Název: Lovkyně snů - Vstříc temnotě
Autor: Lisa McMann
Rok vydání: 2012
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


__________________________________


Janie už pomalu dochází, že to, čímž ji příroda obdařila, není prokletí, ale dar. Dar, kterého by si měla vážit, i když následky, které s přibývajícím věkem bude muset nést, jsou ničivé. I přes to se Janie rozhodne, že tenhle dar jen tak nezahodí a že bude dělat vše, díky čemu by skrz propadání do snů mohla lidem pomoct.

A další případ na sebe nenechá dlouho čekat. Kapitánka má podezření, že na Fieldrigeské střední řádí sexuální deviant. Nabídne Janie tento případ a Janie souhlasí, i když to ohrožuje její vztah s Cabelem. Ale dokáže Janie dopadnout pachatel dřív, než se jí něco stane?

Na knihu jsem se opravdu těšila, protože první díl se mi hodně líbil. A měla jsem se těšit na co. Tenhle díl je překvapivý v mnoha směrech. Největší překvapení pro mě asi byl deník paní Stubinové. No, ani ne tak deník, jako to, co v něm bylo napsané. Pro Janie to bylo hodně zdrcující a právem z toho byla hodně rozhozená. Nevím, jak bych na takovou věc reagovala já, ale asi ne příliš dobře.

Jak už jsem zmiňovala v recenzi na první díl, mě styl psaní knihy vyhovuje a deník? To je to pravé ořechové a autorka mi stylem padla do noty. Dále stojí za vyzdvihnutí to, že autorka neplýtvá stránky nějakými zdlouhavými popisy, které stejně nikoho nezajímají. Jde přímo k věci a to mám ráda.

Kniha měla promyšlenější zápletku a pro mě i zajímavější. Většinu hlavních postav už jsem znala, a o všech už mám určitý obrázek. A ptáte se, které jsou moje nejoblíbenější? Asi vás zklamu, ale nejoblíbenější nemám. Určitým způsobem jsem si oblíbila každou, protože každá je něčím zajímavá a odlišná. Je tu však jedna výjimka. Carrie. Tuhle holku nemusím. Připadá mi, že Janie pouze využívá, když na ni ostatní nemají čas. Ale Carrie se v knize vyskytuje jen zřídka a její příběh moc dopodrobna neznáme, takže se moc neodvažuji tuhle holku soudit.

Knihu jsem přečetla během chvilky a čtení jsem si užívala. Kniha dokáže zaujmout a vtáhne vás tak, že se od ní nebudete chtít odtrhnout.  Nevím, co bych mohla tomuto dílu vytknout, nic mě totiž nenapadá. A tak téhle knize právem uděluji 5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete koupit také na arara.cz

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů