Recenze: Letopisy Narnie - Princ Kaspian

By 14:56

Název: Letopisy Narnie: Princ Kaspian
Autor: C.S.Lewis
Rok vydání: 2005 a 2008
Počet stran: 240
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Magická síla navrátila sourozence Petra, Zuzanu, Edmunda a Lucii do Narnie, kterou ničí občanská válka. Zachránit ji může jen mladý princ Kaspian, ale potřebuje pomoc. Podaří se mu s podporou dětí a lva Aslana zachránit Narnii a vrátit jí dávno ztracené časy svobody a štěstí? 
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů na celém světě.

                              
                                                ____________________________

Je tu další příběh z Narnie. Tentokrát jde o příběh o princi Kaspianovi.

Kaspian je Telmařan. Pochází z rodu, který před staletími dobyl Narnii. Jeho strýc, Miráz, chce ovládnout Narnii místo Kaspiana, kterému to po právu náleží. Miráz je schopný všeho a tak neváhá a chopí se příležitosti, kdy by mohl Kaspiana zabít.

Kaspian mi k srdci příliš nepřirostl, avšak že by mi vyložené vadil, to se říct nedá. Nevím proč, ale na můj vkus mi přišel příliš dokonalý, takový "všechno vím, všechno znám."

Miráz je opravdu krutý člověk a mě nijak k srdci nepřirostl. Nemám ráda takové typy lidí, kteří chtějí jen každému rozkazovat a co jsou chamtivý po moci až běda.

Kaspian si ale svého života váží a tak se vydá na útěk. Pokusí se dát dohromady armádu, jež by tvořily obyvatelé staré Narnie.

Ano, Narnie už není to, co bývala. Telmařané totiž všechny mluvící zvířata vyhnala a pozabíjela. Celou kouzelnou Narnii zničili. Přes to se však najde pár jedinců ze staré Narnie, kteří přežijí a žijí ve skrytu lesů, kterých se Telmařané bojí.

Obyvatelé staré Narnie mi přišli zajímaví, byli vtipně a osobitě popsáni a ani jejich hlášky občas nebyli k zahození. Je to taková příjemná komunita zvířat všeho druhu a různých bytostí, ale byly tam i určité výjimky, které nebyly příliš shovívavé a hodné.

Jestli se Narnie dostane do správných rukou je však pouze na Kaspianovi a tomu do karet nehraje téměř nic. Dokáže Kaspian přežít a napravit to, co Telmařané zničili?

A říkáte si, kde jsou Lucka, Edmund, Zuzka a Petr? Ano, i ti v knize hrají svou roli. Do Narnie se vrátili po roce, v Narnii však jako by uběhly století. Sourozenci mají jeden úkol, který není zrovna lehký a pro všechny je to velká zkouška. Musí prokázat svou odvahu, podívat se strachu do očí a v neposlední řadě musí zjistit také to, jak moc si důvěřují.

Na konci čeká jedno velké překvapení a to pro mě bylo docela ohromující. Myslím, že pro sourozence to byl velký šok, především pro Zuzku a Petra a přijde mi, že se s tím vyrovnali celkem dobře a poklidně. Já bych se něčeho takového nedokázala vzdát tak lehce. A určitě by mě to hodně mrzelo. Nicméně to pro ně byla další zkušenost do života.

Jak už jsem zmiňovala v nějaké předcházející recenzi, líbí se mi, jak autor sem tam vkročí do děje a nechá tam nějakou svou připomínku. Je to příjemné doplnění knihy.

Neřekla bych, že byl tenhle díl nějaký špatný, avšak u mě pořád vede Lev, čarodějnice a skříň. Knize proto uděluji 4 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete koupit také na arara.cz.


Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tuto knihu jsem zatím ještě nečetla ale mám v plánu si jí přečíst hned jamile dočtu Hraničářova učně. Jinak z knih Narnie mám taky nerdadši Lev,čarodějnice a skříň. ;)

    OdpovědětVymazat