Recenze: Hon na čarodejnice

By 15:17

Název: Sága prokletých - Hon na čarodejnice
Autor: Sandemo Margit
Rok vydání: 2008
Počet stran: 296
Nakladatelství: Fragment
Česká anotace:
Světově proslulá sága Prokletých! Druhá kniha této fascinující ságy líčí další osudy Silje a její rodiny stižené pradávnou kletbou. Zprvu poklidný život se náhle a dramaticky změní a všichni jsou opět na útěku. Hledání nového domova pro ty, kdo jsou stíháni světskými i církevními úřady, však vůbec není snadné. Ubrání se Silje a její rodina nástrahám inkvizice, pro kterou je i sebemenší jinakost záminkou pro mučení a zabíjení nevinných? Nechte se pohltit silným příběhem, který oběhl celý svět.
                    _____________________________________
Po čtyřech letech se opět setkáváme s Tengelem, Siljí a jejich rodinou. Stále žijí v Údolí prokletých. Silji se tady opravdu líbí, ale nemá ráda, že ji tu nutí zůstat. Zima je zde krutá a Silje by ráda odešla. Tengel však o tom nechce slyšet, protože tady jsou v bezpečí a ve světě by si těžko hledali místo, kde by mohli svobodně bydlet. Jednoho dne se však vše změní. Údolí prokletých je prozrazeno. Lidé se domnívají, že v tom má prsty Hemington, který se ocitl v nebezpečí a tak pro svou záchranu vše prozradil vojákům, kteří se ihned na to místo vydali a celou vesnici vypálili.

Všichni obyvatelé zahynuli, až na Silji a její rodinu, kteří si rychle vzali své věci a vydali se přes vrcholky hor do města. Nemají kde bydlet a jídlo jim pomalu také dochází. K tomu všemu Silje čeká dalšího potomka a dlouho takhle nevydrží. Jednou ji, ale napadne, aby se vydala za Dagovou matkou. Šlechtičnou Charlotte Meidn. Když jí sdělí, že Dag žije a postarala se o něj, zvítězí nad Charlotte mateřská láska k tomu malému chlapečkovi a celé jejich rodině pomůže. Odjedou na sídlo, kde se stane Tengel správcem a chodí léčit urozené pány a dámy. Jenže, nic nevydrží věcně bez problémů. Mít léčivé schopnosti je nebezpečné. A tak se začnou dít věci...

Ještě nekončíme! :D V polovině knihy se rázem přesouváme o několik let dopředu. Děti jsou už veliké. Sol má čtrnáct let, Dag dvanáct, jedenáctiletá Liv a sedmiletý Are. V této části knihy se především jedná o Sol. Jako její strýc i na ni padlo prokletí, jenže Sol se ho nehodlá jen tak vzdát.

Skok do pozdější doby se mi zamlouval, protože všechno by bylo příliš protažené a zdlouhavé. Mohli jsme více poznat Sol. Zjistíme, že na svůj věk je velice vyspělá. Víte, může se vám zdát, že Sol je zlá. Z jedné strany je to pravda, ale vše dělá pro svou rodinu, aby je uchránila. Dostáváme se také více do tajů kouzel a lektvarů, což je pro mě velmi pozitivní bod, protože jsem se o tom chtěla dozvědět více.

Áno, byla jsem opravdu ráda, že se konečně v této knize více rozvíjí charakter jedné z postav. V minulé recenzi jsem si na to stěžovala. Chtěla jsem se dozvědět o Charlotte více a konečně jsem upokojila svou zvědavost.

Na druhý díl této série jsem se opravdu těšila a byla jsem tak nedočkavá, že po přečtení Morové rány jsem se na něj okamžitě vrhla a ještě ten den jsem ji měla dočtenou. Kniha se čte opravdu lehce. Musím říct, že tato kniha mě bavila více, protože se tady toho dělo více.

Silje už nebyla obyčejná šestnáctiletá dívka. Chovala se jako žena. Starala se o své děti a ačkoliv neměla ráda domácí práce našla si jiné povolání. Konečně se jí splnil sen a ona mohla malovat. No, i když jen pod mužským pseudonymem.

Musím říct, že mi akorát vadilo, že ostatní děti se více neprojevovali, především malá Liv a Dag. Doufám, ale že v dalších dvou knihách se to spraví.

Kniha byla opravdu poutavá a zajímavá. Asi se budu opakovat, ale to nevadí :D Jde spíše o historický román s kapkou fantasy, což je podle mě dobré, protože si tak milovník románů a čtenář fantasy přijde na své, tak jako já.

Co říct na závěr? :D i když to není úplně 100% kniha u které bych jásala a nadšeně skákala, tak i tak se těším na další díl a jsem hrozně zvědavá čím mě autorka překvapí.

Víte co je obdivuhodné? Že tady tyto knihy byli napsány asi před 30 lety a u nás se dočkali vydání až v roce 2008. No to jsem teď ale odbočila. Kniha se mi líbila, nemám co bych vytkla a uděluji jí 4 hvězdičky...

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit na arara.cz.

Natt

You Might Also Like

0 komentářů