Recenze: Dračí zub

By 13:07


ZR921_Draci_zub.jpg
Název: Dračí zub
Autor: Zbyněk Kučera Holub
Rok vydání: 2009
Počet stran: 128
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace: Hororový příběh o hráčích jedné neobvyklé hry vychází pod názvem Dračí zub v nové edici Zoner Fantazie.
Vše začíná zdánlivě nevinně, když se parta přátel vydává na cestu z Českých Budějovic. Těší se na Petrův LARP - hru, v níž mají ztvárnit účastníky vědecké výpravy. Sotva však dorazí na tajemný hrad, začnou se dít strašidelné věci... Nejsou sami, kdo si chce hrát. LARP získává nový rozměr. Už nejde o pouhou zábavu, v sázce je mnohem víc...
Zkuste najít hranici, kde končí realita s hrou a vládu získává svět nebezpečných sil.
Kráčejte opatrně. Hrana je velmi tenká... 

____________________________ 


Petr dostane nápad, že by mohl uspořádat LARP. A tak se dá do zařizování. Přichystá si co potřebuje, zařídí parádní místo pro nocleh a rozešle kamarádům informační sms-ky a čeká, kdo se k němu přidá. Účast je hojná, všichni se na určené místo schůzky dostaví. Všichni se totiž schodli, že je to dobrý nápad a že by to mohla být zábava.

Ptáte se, co je to LARP? Ano, ani já jsem to nevěděla, ale v knize je to naštěstí vysvětlené a já bych to asi líp popsat nedokázala, takže budu citovat. "LARP je zkratka z anglického live action role-playing game. Takové divadlo. Hraní rolí na živo... zkrátka hra."

Mirek, Lucka, Twiggy, Skřítek, Endy, Anežka, Worache, Grum a Petr se vydají za dobrodružstvím. Když dojedou na místo, všichni jsou nadšeni noclehem, který pro ně Petr zařídil. Ne každý má možnost spát ve starém hradě.

Ano, více hlavních hrdinů! Tohle už jsem v knize dlouho nezažila a byla to příjemná změna. Škoda jen, že jsem v knize neměla možnost je poznat více. A to asi způsobilo to, že jsem si žádnou postavu neoblíbila.

Když LARP začne, všichni jsou plní elánu, ale to se už zanedlouho změní. Tenhle LARP se totiž změní v něco děsivého.

Musím se přiznat, od knihy jsem čekala úplně něco jiného. Ale ne že by zklamala, to vůbec.

Co se mi hodně líbilo a co mi přišlo originální, bylo, že kniha nebyla doplněna obrázky, nýbrž fotografiemi. Pěkně se tam ty fotografie hodily.

Dalšího českého autora musím pochválit za originální a zajímavý nápad, nicméně, mě se kniha četla strašně těžce. Nevím, čím to bylo způsobeno, ale bylo to tak a to mě mrzí. Docela to ovlivnilo hodnocení.

A dále co ubralo na hodnocení, byl konec. Přišel mi podivný, vůbec mi nedával smysl. Docela jsem se tam ztratila.

A slovo závěrem? Tenhle odstavec bych chtěla věnovat posledním dvou stránkám. Na stránkách byl napsaný rozhovor o onom LARPU a to se mi moc líbilo. Dozvěděla jsem se, co v ostatních zanechal a to jsem chtěla. Nicméně, chudák Twiggy, ten teda dopadl.

Knize dávám pěkné průměrné 3 hvězdičky. Proč, to jsem uvedla o pár odstavců výše.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press.
 
Kelsí

You Might Also Like

2 komentářů

  1. A to je jako přímo horor? Vyvražďovačka?
    Kdyby jo, tak si ji koupím :DD Kdyžtak mi prosím odepiš, díky moc :)
    Jinak některé knihy jsou napsasány tak.. trochu těžce, bohužel s tím mám vlastní zkušenost. Ale tahle kniha mě podle anotace zaujala. Ráda se bojím :))

    OdpovědětVymazat
  2. Noo, vyvražďovačka to zrovna není, ale stašidelné je to docela dost:D
    Kelsí

    OdpovědětVymazat