Leviatan (Scott Westerfeld)

By 14:08


Leviatan

Anotace: První svazek nesmírně napínavé nové série pro mladé dospělé. Odehrává se v alternativní steampunkové minulosti, v níž je svět rozdělen na Rachoťáky, kteří ovládají ohromné parní pochodující válečné stroje, a Darwinisty, jejichž hybridní “potvůrky” fungují jako vzducholodi, parní vlaky, válečné lodi i ponorky. Příběh se odehrává těsně před první světovou válkou. Alex, utajený levoboček nedávno zavražděného arcivévody Františka Ferdinanda, prchá před strýcem Františkem Josefem, který ho chce zavraždit, do Švýcarska a tam se s eznámí s Deryn, skotskou dívkou, která se v převleku za chlapce stane plavčíkem na válečné vzducholodi Leviatan, ohromném ekosystému složeném z velryb, netopýrů, včel, šestinohých psů závislých na vodíku a všelijakých jiných potvor, díky níž je neporazitelná.

~~~

Můj názor: Leviatana jsem si koupila někdy, tuším, už v lednu, ale stále jsem se k němu neměla. Jakmile jsem si ho ale vylosovala v projektu Čtení na slepo, neváhala jsem a začala číst.
Musím se přiznat, moc jsem ani neměla představu, co to steam-punk je. Kniha mi to ale naštěstí vysvětlila.
Ze začátku se mi více líbily kapitoly z pohledu Deryn, ale někde v polovině knihy se to přehouplo a já si více užívala pohledy Alexe. Pohledy v kapitolách byly střídány po dvou, takže jsem neměla šanci se v těch pohledech zamotat, jako se stává u některých jiných knih.
Poznávání Leviatana bylo zajímavé, ale asi bych v něm letět nemohla. Pro mě by to prostě nebylo. Já jsem v něm stále viděla živé zvíře.. Takže například v jeho trávicím traktu bych se ocitnout nechtěla..
No a když už jsem u těch zvířat, musím pochválit autorovu originalitu a nápaditost. Do knihy zapasoval vakovlka, zvíře, které už vyhynulo. Možná mi nebudete věřit, ale já jsem tohoto tvora poznala hned, v ilustraci byl krásně ztvárněný. A jak to, že jsem poznala zvíře, o kterém někdo ani neví, že existuje? Zkrátka jsem o něm někdy dávno měla ve škole prezentaci a od té doby mi utkvěl v paměti.
A dostáváme se k ilustracím.. Nevím co napsat, snad jen, že jsou úžasné. Taky bych tak chtěla umět kreslit :D
Na konci Westerfeld vysvětlil, co to steam-punk je a také nám prozradil, co v knize bylo inspirováno skutečným příběhem, historií, a co naopak byl výtvor jeho fantazie.
Od tohoto autora jsem četla už Ošklivé, a vím, že někomu příliš nesedli, ale mě se líbili více. Ale Leviatan jim začal šlapat na paty.
Na Behemóta už se opravdu moc těším, ale nevím, kdy se mi dostane do ruk, protože jsem momentálně na mizině a knížky na narozeniny nečekám, tentokrát si přeji něco jiného.

Hodnocení: 93%

Kelsí

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Páni vypadá to zajímavě!Už dloho přemýšlím,že bych se pustila do čténí Leviatana,ale pořád se mi do rukou dostávají jiné knížky =D.Určitě to vypadá moc zajímavě(mimochodem vakovlk je moje nejoblíbenější prehistorické zvíře hned po šavlozubém tygrovi)Další důvod proč si knihu přečíst!=D

    OdpovědětVymazat