Recenze: Temná Akademie - Vyvolení

By 21:03

Název: Temná Akademie - Vyvolení
Autor: Gabriella Poole
Datum vydání: 03/2012
Počet stran: 304
Česká anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

___________________________________

Cassie Bellová získala stipendium, což znamená, že může studovat na Drakově univerzitě. Drakova univerzita je ale něčím zvláštní - každý semestr se stěhuje na jiné místo, jedno hezčí než to druhé. Ale to není vše! Na škole studují bohatí, chytří a krásní lidé. Na škole se ale děje něco, co nikdo, kromě vyvolených studentů neví. Proto se Cassie rozhodne, že zjistí, o co jde.

Cassie je normální dívka. Je chytrá, skromná a na Akademii přijela z města, které snad ani není na mapě. Má jenom omlácený kufr a postarší oblečení. Na akademii se hned seznámí s místními "nafoukanci", kteří jí chtějí udělat, kdo ví co, ale naštěstí ji zachrání jedna dívka - Isabella. Isabella je také její nová spolubydlící. A jejich pokoj?? Tak ten je úúžasný. Takže Cassie se rozhodla, že si nenechá nikým ani ničím znechutit školu.

Na škole je skupinka lidí, kteří si dělají, co chtějí. Říká se jim Vyvolení. Vypadají jako rozmazlení malí milkáškové, kteří mají všechno, na co se podívají. Vypadá to, že pro ně neplatí pravidla jako pro ostatní studenty. Odcházejí si ze třídy, jako by tam učitelé ani nebyli, anebo do školy nejdou vůbec. A co je na této skupince zvláštní? Všichni tam jsou krásní.

Tato kniha je první díl trilogie Temná Akademie. Příběh je originální, ale trochu mi vadilo, že se děj odehrává na akademii, která je teď poměrně oblíbená. Ale musím si položit otázku: Kde jinde najdu tolik studentů pohromadě? Jedině na nějaké akademii:) Ale akademie není na obyčejném místě! Je v Paříži, městě lásky! Tak si představte, že když vyhlédnete z okna vidíte Vítězný oblouk nebo Eiffelovku.

Obálka knihy vypadá tajemně. Hlavně ty červené oči, jsou hypnotizující. Kniha je docela tenká, četla se lehce, takže jsem ji měla za odpoledne přečtenou.

Na knize mě překvapilo, že si Cassie tak rychle našla novou kamarádku. Prohodili mezi sebou pět slov a už byly nerozlučné. Taky mě překvapilo, že se Cassie tak rychle zamilovala, ale říkejme tomu "láska na první naštvání".

Když jsem si četla prolog, tak mě od knihy odradil. Bylo to, jako bych otevřela knihu v půlce a začala číst. Pak ale přišla první kapitola a s ní i Cassie v Paříži poblíž Drakovi akademie. Pak už jsem jenom otáčela stránky.:)

Co se týče postav, tak jsem si více oblíbila Isabellu. Přijde mi pohodová a milá. Sice je trochu méně inteligentní, ale vem to čert. Myslím, že je lepší než Cassie.

V knize nechybí dobrodružná a napínavá část. Také se tu vyskytuje romantika, přátelství, ale i nenávist a falešné přátelství.

Nevěděla jsem, co mám od knihy očekávat a proto jsem byla mile překvapena. Myslím, že autorka by to s touto trilogií měla dotáhnout daleko, takže držím palce ať jsou další díly ještě lepší než tento. Knize dávám 4 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Bailey