Recenze: Pes Baskervillský

By 11:00

Název: Pes Baskervillský (komiks)
Autor: Petr Kopl
Rok vydání: 2011
Počet stran: 152
Nakladatelství: Alpress
Česká anotace: Za Sherlockem Holmesem a Dr. Watsonem přichází doktor Mortimere, aby je upozornil na starodávnou pověst o psu, který vraždí členy rodu Baskerville. Nejslavnější dobrodružství Sherlocka Holmese opět ožívá v nové (a nutno dodat poněkud provokativní) komiksové adaptaci. Říkáte, že ten příběh znáte? Předpokládáte, že vás nemůže ničím překvapit? Nikdy nic nepředpokládejte!

________________________________

Tento detektivní příběh začíná v Londýně, kde za známým detektivem Sherlockem Holmesem a jeho přítelem Dr. Watsonem přijíždí Dr. Mortimer. Sherlocka obeznámí s pověstí, která se údajně váže k rodu Baskervillů. Pověst říká, že Baskervillové jsou "zakletí". První vlastník Devonského panství byl záhadně usmrcen na blatech. Říká se, že jej zabil obrovský pes, když se v noci snažil dohonit mladou dívku. A konečně se dostáváme k věci.

Sir Charles Baskervill zemřel na srdeční zástavu za velmi podivných okolností. Kolem jeho těla byly nalezeny stopy psa. Jeho sídlo zdědil sir Henry. Sherlock se rozhodl, že s Henrym pojede jen Dr. Watson, který ho má držet co nejdál od nebezpečí a průběžně informovat detektiva. Po jejich příjezdu se začnou dít podivné věci. A tak začíná jejich dosud nejznámější případ. Více vám, už neprozradím, protože bych vám vyzradila všechny momenty překvapení a napětí.

Během hlavního děje se dozvídáme i jiné věci, například, že vězeň Selden, který před nedávnem utekl z vězení je bratrem služebné.

Jistě znáte Sherlocka Holmese a jeho přítele Dr. Watsona a tak vám je snad ani nemusím představovat. Tyto dva anglické detektivy stvořil vynikající spisovatel Arthur C. Doyle. Za jeho nejznámější dílo považuji knihu Pes Baskervillský. No a jak už jste si mohli všimnout, píši to tady, protože jsem si nedávno přečetla skvělé komiksové vydání této knihy od Petra Kopla.

Bylo to opravdu výborné počteníčko. Na komiksy já moc nejsem, ale tady tato kniha mě opravdu bavila. Byla velmi záživně napsána. Sem tam se objevil i nějaký humor. Ilustrace v knize mě okouzlili. Když jsem si na konci knihy přečetlo, že všechny věci spolu nějak souvisí, tak jsem byla opravdu hodně překvapená. Například věci v pracovně Holmese souvisí s některými díly Doyla.

Tato kniha je velmi uzounká, ale opravdu dobře se čte a proto ji máte za hodinku přelouskanou. Na poslední straně jsem jen nechápavě kroutila hlavou. Bylo tam napsáno, že podle indicií už bych měla vědět, kdo pomáhal vrahovi atd. Jenže já nic nevěděla. Začala jsem horlivě listovat v knize, ale stejně jsem na nic nepřišla.

Nevím, zda jsem dobře pochopila, že se snad chystá i nějaké pokračování. A protože já jsem strašně zvědavý člověk, ihned jsem musela napsat autorovi a pořádně se poptat. Zatím jsou další díly jen v náčrtcích a scénářích, takže bombardujte dotazy Alpress a třeba se Holmese dočkáme už příští rok ;)

Další komiksy od Petra Kopla jsem nečetla, ale po knize Pes Baskervillský jsem se rozhodla pořídit si i Draculu, kterého tentokrát vydává nakladatelství Fragment. Anebo pokud vás nezaujme Dracula, tak někdy o prázdninách by měl vyjít komiks Procitnutí, což je příběh z moderní doby.

Příběhy Sherlocka Holmese mám moc ráda. Ráda u knih přemýšlím a tipuji, jak by to nakonec mohlo dopadnout a tady to jinak ani nejde.

Stále si stojíte za svým názorem a tvrdíte, že originál je lepší? Tak vám aspoň něco ještě málo prozradím. Zprvu jsem si myslela, že se nic nového nedozvím a nic mě nepřekvapí, ale mýlila jsem se. U konce jsem tajila dech a jen nevěřícně kroutila hlavou. Tento komiks se tak moc liší od originálu, ale přesto dokázal autor vytvořit tak úžasný příběh.

Děj se odehrává ve staré (viktoriánské) Anglii a takovéto prostředí já miluji. Mlhy, staré opuštěné panství, které vám nahání hrůzu, spousta bažin a špatné počasí - to v každém příběhu nemůže chybět.

Já osobně jsem se bavila. Oddechová kniha, pěkně se u ní přemýšlí a k tomu všemu máte tu možnost prožívat dobrodružství Sherlocka i z jiné stránky. Je to jen a jen na vás, zda vás tato recenze naláká si tuto knihu koupit. Já ji nikomu nebudu vnucovat. No už tady nemám nic, co bych chtěla vytknout nebo říci. Nemůžu říct, že když ji tady teď vychvaluji, že patří ihned mezi mé oblíbené knihy. Dlouho jsem přemýšlela jak ji ohodnotit a nakonec jsem se rozhodla jí dát 3,5 hvězdičky

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress.
Knihu si můžete také koupit na Arara.cz