Recenze: Malá ručka

By 16:52

Název: Malá ručka
Autor: Susan Hillová
Datum vydání: 15.2.2012
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 115
Česká anotace: Když se antikvář Adam Snow náhodou ocitne v zahradě zpustlého starého sídla, stane se něco neuvěřitelného. Do dlaně se mu vplíží neviditelná malá ručka!
Zpočátku je spíš zmatený, ale postupem času se dostaví záchvaty paniky, jako by ho někdo vlekl vstříc smrti. Jaké hrůzy se v polozbořeném domě a jeho kdysi skvostné zahradě, odehrály?
Když mu však na cestě do odlehlého kláštera, kam si jede prohlédnout vzácnou knihu, v bouři skočí pod auto přízračné dítě, je jasné, že své děsy v Anglii nenechal. Všechno nabývá stále tajemnějších a zlověstnějších obrysů a s mrazivou jistotou spěje k nečekanému rozuzlení...

__________________________________


Antikvář Adam Snow žije poklidný život. Když ale jednou zabloudí a ocitne se v zahradě Bělostného domu, stane se něco neuvěřitelného, něco, co ani lidská mysl nemůže pochopit. Za ruku ho uchopí malá, neviditelná ručka. A tady celý příběh o antikváři začíná.

Adam mi hned padl do oka, přeci jenom, je to antikvář, pracuje s knihami, které já miluji, takže jsem věděla, že si ho oblíbím. Což o tom, jeho chování mi párkrát ale přišlo nesmyslné a ani jsem nevěděla, čeho tím chce docílit.

Každý, komu by se stalo něco podobného, by určitě začal po ručce pátrat a ani u Adama tomu není opakem. Začíná tím, že se ptá známých, kteří mu řeknou, co ví, bohužel, pro Adama tyhle informace nic neznamenají, protože nikdo neví žádné podrobnosti. Postupem času antikvář i na tuhle příhodu zapomíná, ale pokaždé se stane něco, co mu ji připomene.

Možná vám to přijde divné, ale mě přišlo, že už si na onu ručku i zvykl, protože mnohokrát čekal, až ho znova uchopí. Možná to bylo tím, že Adam nemá děti, a ručka ho tak nějak konejšila, nebo prostě může být jen můj pocit.

Adamovi vždycky přišlo, že ručka je "hodná", ale později, jakmile se mu začnou dít divné příhody, při kterých málem přijde o život, právě kvůli oné ručičce, Adam ví, že se hluboce zmýlil a začne pátrat o to usilovněji.

Později určitě hodně litoval, že oné noci, kdy zabloudil nejel po dálnici, jako obvykle, protože za ručkou se schovává oškliví příběh, který dostává na scénu Adamovi nejbližší.

Kniha má velký časový rozsah, což ale vůbec nevadí, alespoň se dozvídáme nějaké podrobnosti o antikvářově práci a o jeho životě.

Musím se přiznat, já od knihy čekala něco jiného. Něco, u čeho se budu klepat strachy, nebo něco, co ve mě vyvolá alespoň nějakou emoci, ale ono nic nepřišlo. Ne že by mě knihy přímo nudila, ale asi to nebyl ten pravý příběh pro mě.

Tohle byla moje první knížka s duchy a asi to nebyla nejšťastnější volba, ale i přesto jsem ráda, že tuto knihu vlastním. Ono, za pár let, když se k ní třeba vrátím, možná změním názor.

Kniha je poměrně tenoučká, takže ji máte za jedno, dvě odpoledne přečtené. Rozhodně neuškodí si ji přečíst, ale raději od toho moc nečekejte, můžete být zklamáni.

Nakonec si ale neodpustím jednu věc. Vážně od této knihy nečekejte, že ve vás vyvolá strach. Mě přijde, že obálka je víc strašidelná, než celý příběh. Ale námět obálky se ke knize hodí.

Nemůžu říct, že mě kniha zklamala, protože jsem nevěděla, co od takové knihy čekat, ale na druhou stranu ani nemůže říct, že by mě nějak omámila. Rozhodla jsem se, že knize věnuji 3 hvězdičky a budu doufat, že další autorčiny knihy už budou víc strašidelnější.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora.

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů