Recenze: Kouzlení

By 7:42

Název: Kouzlení
Autor:
Aprilynne Pike
Datum vydání:
04/2012
Počet stran:
368
Nakladatelství:
Fortuna Libri
Česká anotace:
Být florelou v lidském světě není úplně jednoduché. Kromě toho, že vám jednou do roka na zádech rozkvétá květ, musíte tajit záležitosti florel a florelů před lidmi. Laurel má naštěstí poměrně tolerantní rodiče a přítele Davida. Jak se jim ale bude líbit, že Laurel musí strávit dva měsíce ve florelí Akademii a začne tajemnou říši navštěvovat daleko častěji? Ani potíže z loňského roku hlavní hrdinku neopustí a znovu bude čelit nebezpečím nadpřirozeného světa. Podaří se jí se ochránit svou rodinu a přátele? 

_________________________________

A je to tady! Dlouho očekávané pokračování Křídel. Druhý díl pod názvem Kouzlení. Mně by se sice více líbil název "Kouzla", ale tak to je o vkusu a o tom se tu teď bavit nechceme, ne?
Kniha navazuje na předchozí díl v pro mě docela velkém časovém úseku. Kniha začíná půl roku po tom, kde první díl skončil.
Laurel ve skutečném světě nastaly letní prázdniny a ona je pozvána na Avalonskou akademii, aby dohnala alespoň část toho, co kvůli životu v lidském světě zapomněla. Laurel se učí od rána do večera a jediný světlý bod v jejím programu nabytém učením je volné odpoledne s Tamanim.
Laurel si odpoledne s Tamanim vždycky užije a dokonce i učení jí nakonec nepřijde tak špatné, ale co se dá dělat, prázdniny končí a Laurel musí zpět do lidského světa. Za rodinou a za Davidem.

Ano, Laurel si stále ještě nevybrala mezi Davidem a Tamanim. A to mi docela vadilo. Víte, Laurel tím oběma klukům lámala srdce, ale jí to ani nepřišlo. Vždyť měla to nejlepší z obou světů, no ne?
Už je to rok po útoku trollů a pořád se nic neděje, divné co? Laurel doma pečlivě studuje a dělá úkoly, které si přivezla z Avalonu. S rodiči jí to ale moc neklape. Teda, neklape jí to s maminkou. Tatínek je nadšený, že je Laurel florela a mě připadá, že z toho byl šťastnější než sama Laurel. Zato maminka odmítá se účastnit jakýchkoli rozhovorů na toto téma, nedej bože, aby se podívala na Laurelin právě krásně rozkvetlý květ. Laurel to po ne příliš vydařených lektvarech moc nepřidá a tak, když se jednou večer přestane hlídat, se stane něco hrozného.

Laurel se po dalším setkáním z trolly vrátí její noční můry a ví, že tohle je jen začátek. Pokračování na sebe nenechá dlouho čekat a už je jen na Laurel, jak s problémy naloží. A že jich neměla málo.

Ona totiž Laurel tak trochu Davidovi lhala. Tak trochu víc. A to ohledně Tamaniho, což David neunesl a Laurel došlo, že už se musí rozhodnout. S Tamanim i s Davidem prožila krásné chvilky, ale i Laurel na konci konečně došlo, že si musí vybrat. Já jsem z její volby byla poněkud zklamaná, ale jsem ráda, že už oba netahá za nos.
Konec je hodně překvapivý a já jsem nemohla uvěřit, že autorka tuhle knihu skončila zrovna v tom okamžiku.
Já byla na tenhle díl hodně natěšená, o tom není pochyb, ale ve skrytu duše jsem se bála, že možná nebude tak dobrý jako první díl a že mě zklame. Naštěstí se to nestalo. Tenhle díl je ještě lepší než Křídla. Kouzlení ve mě dokázalo vyvolat radost, smutek, slzy, ale i například zadostiučinění.
Laurel neměla lehký úkol, musela další díl udržet na minimálně stejné úrovni jako ten první. Kupodivu se s tím poprala dobře a já jsem jenom ráda. Další díl se jí vydařil a já doufám, že další se poveze také na stejné vlně.
Kouzlení je příjemná oddechovka, u které se odreagujete. Já se do knihy začetla a během víkendu byla přečtená. Někomu se může zdát přehnaně naivní, ale když víte, co od knihy čekat, nemůže vás zklamat.
Musím se přiznat, že až donedávna jsem si myslela, že tahle série je trilogie. Až když jsem na goodreads opěvovala nádherné obálky této série, jsem zjistila, že série má díly čtyry. Jsem zvědavá, jak se série vyvine, protože tenhle díl rozhodně výrazně zamíchal kartami. Doufám, že vydání třetího dílu bude brzy, ale ne na úkor překladu.
Nedovedu si představit, že bych knihu ohodnotila jinak, než 5 hvězdičkami. Ono to snad nejde, protože tahle vílí série je moje srdeční záležitost.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fortuna Libri.
Knihu si můžete koupit na arara.cz.

Kelsí

You Might Also Like

0 komentářů