Recenze: Tessia - Zrození čarodějky

By 11:00

Název: Tessia- Znovuzrození čarodějky
Autor: Trudi Canavan
Rok vydání: 2011
Počet stran: 480
Nakladatelství: Zoner Press
Česká anotace: Tessia se touží stát léčitelkou a zachraňovat lidské životy, stejně jako to dělá její otec, vesnický léčitel v Mandrynu na jednom z okrajových panství Kyralie. Její velký sen se však rozplývá v jediném okamžiku. Při ošetřování pacienta v domě lorda Dakona, místního čaroděje, se jí pánův host, sachakanský mág Takado, pokusí násilně zmocnit. Tessia se brání a instinktivně při tom použije magii – ukazuje se, že je předurčená.Stává se Dakonovou učednicí a stěhuje se do jeho přepychového domu, nosí překrásné šaty a k dispozici má početné služebnictvo. Nové poslání však s sebou nese také dlouhé hodiny studia a tvrdé sebekázně. Přináší jí velký díl zodpovědnosti, a jak se později ukáže, také bolesti. Takado se totiž hodlá za ponížení, které mu uštědřila, mstít. Události nezadržitelně směřují k válce mezi dvěma zeměmi – k magické válce, jež navždy změní životy všech zúčastněných.
__________________________

Zprvu začíná příběh velmi poklidně.Tessia, léčitelova dcera bydlí se svou rodinou na okraji Sachaky.Tess by se ze všeho chtěla stát léčitelkou a pomáhat lidem.Když se jednou ráno vydává sama ošetřit otroka, který patří sachakanskému čaroději Takadovi, stane se něco co ji změní život.

Při velmi jedné nepříjemné události nevědomky použije magii a tak se zjistí, že je předurčená .Je nucena přestěhovat se do sídla Lorda Dakona, kde se setkává s druhým učedníkem, který jak je vidět ji nenávidí.Jak se tak zdá, ještě dlouho potrvá, než bude dokonale ovládat magii.K tomu všemu, jsou dlouhodobé vztahy mezi Sachakou a Kyralií zničeny. Vypadá to na válku a tak se musí Kyralie spojit aby vyhráli...

Musím říct, že Tessia mě bavila a zaujala více než Sonea.Stále mě to láká srovnávat tyto dvě knihy.Tato kniha byla pro mě čtivější a s hlavní hrdinkou jsem se více shodovala a byla mi více sympatická.Kniha Tessia byla vydána, za účelem aby čtenáři prozradil minulost a historii.Autorka to měla opravdu dobře promyslené a nic nenechala náhodě.Vytvořila úžasný svět.

Ano, ano.I nějaké chybičky jsem dokázala vyšťourat.Některé pasáže a pohledy bych vynechala, protože pro mě neměli nějaký skutečný význam.Už je to dávno, ale vzpomínám si, že v jedné recenzi na tuto knihu jsem se dočetla, že postavy nemají žádný charakter a autorka je dobře nevykreslila, ale já si myslím něco jiného.Já jsem se bála o své dvě oblíbené postavy a doufala jsem, že nakonec to dopadne dobře.Bavilo mě sledovat jak se chovali a jejich vlastnosti k nim prostě sedli.No je to ale jen věc názoru.

No docela jsem se divila, když se uprostřed knihy objevila další dějová linie a tentokrát na scénu vyšla Stassa.Opravdu mi to tam nesedělo a nelíbilo se mi to.

Čekala jsem na konci knihy jen pár vysvětlivek jak to tam bývává, ale mile mě tam překvapil Epilog, který byl opravdu pěkný a vysvětloval nám, co se stalo s našimi hrdiny o pár let později.

Další můj bod patří k popsání závěrečné bitvy.Doufala jsem, že budu uchvácená jak tam najdu krásný popisek, ale místo toho  jsem byla zklamaná. Nedokázala jsem si to představit.Čekala jsem akci a nebezpečí, což tam částečně bylo, ale jen opravdu málo.Vždyť bitvy takové nejsou.Myslím si, že by to mohlo být lépe napsané.Kniha byla dle mého názoru až příliš tlustá.Kdyby se pár stran ztratilo, nic by se nestalo.

Ještě jsem se zapomněla o něčem zmínit.Knihu doplňují krásné ilustrace.Já zastávám názor, že pár obrázků by se mělo vždycky v příběhu objevit.Člověku to zpestří čtení a lépe si dokážeme představit věci či přírodu.

Stále nevím, v jakém pořadí by se měli vlastně knihy číst.Před chvílí jsem se dozvěděla, že nakladatelství Zoner Press naplánoval dotisk na trilogii Černého mága, kterého si nemůžu jen tak nechat ujít.

Pomalu se dostáváme k hodnocení.Abych to nějak shrnula.Kniha se mi líbila a byla velmi zajímavá.Nemusím tady vůbec zmiňovat, že Trudi Canavan umí psát a jde to vidět u obou knih.Za tuto knihu dostala spisovatelka cenu a já nyní opravdu chápu proč.Nevím co bych tady dále psala.Knize dávám 4 hvězdičky..

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press
Knihu si můžete koupit na Arara.cz

Natt

You Might Also Like

0 komentářů