Jestli zůstanu (Gayle Forman)

By 14:38

Anotace: Moderní příběh pro mladé dívky a ženy. Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.



__________________________________

Můj názor: Hlavní hrdinka má vše po čem vždy toužila.Kamrádku, kluka, skvělé rodiče a svůj cit k hudbě.Jednoho rána se s rodinou rozhodnou navštívit své příbuzné. A právě tak to všechno začalo a Miin život se nacždy změnil.Jejich auto havarovalo a jediný kdo vyvázl z velmi těžkými znamení je Mia.
Mám ráda takovéto typy knih.Člověk neudrží své pocity a proto to mám nejraději.Když příběh čtete, přemýšlíte, jak by jste se zachovali na místě hrdinky vy.Mnohokrát přijdete na věci, které by vás za normálních okolností nenapadly.Važte si věcí dokud můžete.Nikde nevíte, zda se vám nějaký den nestane osudným.
Po celou knihu se Mia rozhodovala zda má cenu žít, i když o všechno přišla.Má zemřít? Nebude to tak lepší? Tyto otázky si Mia stále pokládala.V průběhu knihy se dozvídáme něco z její minulosti, což bylo zajímavé a měli jsme tak možnost více se seznámit s Miou.
Nebudu tady lhát.Plakala jsem, i když na tomto příběhu není vcelku nic smutného.Hlavní hrdinka ztratila rodiče a bráchu, ale to pro mě nebylo až tak strašné.Plakala jsem, když Mia byla v komatu a její dědeček k ní promlouval.Zrovna jí říkal, že pokud chce, může odejít z tohoto světa, že nikdo jí to nebude dávat za zlé.Při tom plakal a já už jsem to nevydržela a cítila jsem se "nešt'astně".
Ve velmi úzké knížecce se skrývá velmi výtečný příběh.Mě osobně tato kniha nadchla a rozhodně stojí za přečtení.

Hodnocení: 94%

Natt

You Might Also Like

0 komentářů