Recenze: Žena v Černém

By 16:16

Název: Žena v Černém
Autor: Susan Hillová
Datum vydání: únor 2012
Nakladatelství: Metafora
Česká anotace: Věříte na duchy??? Mrazivý příběh ze staré Anglie…Pyšný a osamělý Dům u Úhořího močálu vévodí slaným, větrem bičovaným mokřinám, přes něž vede cesta po hrázi s nezvyklým názvem Devět životů. Mladý londýnský právník Arthur Kipps, který je vyslán na pohřeb jediné obyvatelky domu, však netuší, jaká tragická tajemství se za zavřenými okenicemi skrývají. Teprve když zahlédne vyzáblou mladou ženu, od hlavy k patě oděnou v černém, začne se ho zmocňovat plíživý pocit nejistoty, který ještě posilují podivné poznámky místních obyvatel a neochota mu cokoli bližšího sdělit. Kdo je ona tajemná dáma a co má společného s hrůznými událostmi, které se ve zdech opuštěného sídla a kolem něj odehrály – či snad odehrávají dodnes?
_____________________________

Štědrý den  v rodině Kippsových začíná velmi poklidně a všichni mají dobrou náladu.Večer se však něco zvrtne.Děti začínají vyprávět různé duchařské příběhy a chtějí aby jim Arthur něco také pověděl.Tomu se však vybaví věci na které nikdy jen tak nezapomene a které mu změnili celý jeho život.Na věci, které ho straší už několik let.To osudné léto už nikdy nevyžene zpaměti.Později se rozhodne, že všechno co zažil sepíše do jednoho celku.A tak začíná jeho vyprávění...

Mladý londýnský právník Arthur Kipps přijíždí do malého poklidného městečka Crythin Gifford, kde ho zavedou pracovní záležitosti.Musí se postarat o všechny důležité listiny zesnulé paní Drablowové.Její dům leží v odlehlé krajině kde je možné se dostat a vrátit jen při odlivu po cestě devíti životů.Strašidelně vyhlížejícímu domu obyvatelé říkají Dům u Úhořího močálu.Během pohřbu paní Drablowové se však stane něco zvláštního.Arthur netuší, jestli je to jen jeho výplod fantasie, nebo tu tajemnou ženu v černém mezi stromy opravdu vidí.

Lidé Arthura nepřijali mezi sebe a zdá se jako by se mu vyhýbali.Jsou zdrženlivější a zamlklejší.Ihned po Arthurově příjezdu mu radí, nech se otočí a jede domů za rodinou, dokud ještě může.O jeho "vidině" ženy v černém mu nic nechtějí říci.

Po ztráveném čase v Domě u Úhořího močálu se necítí Arthur dobře.Přes den slýchával prazvláštní zvuky, které jako by přicházeli z močálů.A tak se jednoho dne rozhodne přijít všem věcem na kloub i za těchto okolností.

Hlavní hrdina mi byl velmi sympatický.Ani pořádně nevím proč, ale myslím si, že na tom má i zásluhu jeho povaha.Jak už jsem psala, i za takovýchto okolností se nevzdal a pátral po pravdě.Šel si za svým a dokud tomu nepřišel nakloub tak nebyl v klidu.Na rady obyvatelů nedal a zůstal.Takže tady máme další vlastnost:je tvrdohlavý. I přesto, že se mu stalo tolik strašných věcí, které mu dočista zničili život, on se přesto přenesl a žil dál.

I na takovouto úzkou knihu to byl velmi rozmanitý a výtečný příběh.Musím říct, že jsem se bála a proto jsem knihu třeba i tři dny neotevřela abych se srovnala s tím co jsem zatím přečetla.Takovouto podobnou knihu jsem ještě nečetla, takže jsem měla prakticky premiéru.Po přečtení několika stránek čekáte se zatajeným dechem co se bude dít dál.

Já jako menší (čti velký!) strašpytel jsem četla tuto knihu ve dne.Pokud však chcete navodit tu správnou atmosféru doporučuji si večer rozsvítit lampu, pohodlně se posadit a začíst se.

Stará Anglie.Lepší místo si spisovatelka nemohla vybrat.Tato oblast se dá velmi dobře popsat.Spousta hustých mlh, močálů a deštivého počasí.Celý příběh na mě působil tak stísněně.Odlehlé místa a velmi neklidná atmosféra.Toto jsou charakteristické body celé knihy.

A konečně se dostáváme k závěru.Avšak nejdříve než tuto knihu ohodnotím, chtěla bych se zmínit ještě o něčem.Myslím, že to většina z vás už ví.Českými kiny ted' proudí stejnojmenný film Žena v Černém.Já jsem si tento film, samozřejmě nemohla nechat ujít.Rozhodně vám film doporučuji, ale dám vám menší radu: nejdříve si přečtěte knihu.A jen tak pro zajímavost, hlavní postavu hraje Daniel Radcliffe.

A nemůžu jinak.Kniha byla pro mě skoro bezchybná a zanechala ve mně ty správné pocity, které taky měla.Knize dávám 5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkujeme nakladatelství Metafora.